Metal Gear Hideout

 23.10.2017

Informace

  • Premiéra:12.6.2008
  • Výrobce: Kojima Productions
  • Vydavatel: Konami
  • Typ hry: Stealth Action
  • Platforma: Exkluzivně PS3
  • Technologie: 3D grafika
  • Jazykové mutace: EN, JPN
  • Oficiální web: klikni zde
  •    

Metal Gear Solid 4


Hlášky

  • Campbell: This isn't justice. It's a covert assignment. A hired hit. Will you do this for me? Will you terminate Liquid?
78.png

Jakákoli vaše Metal Gear tvorba se může objevit na Metal Gear Store. Stačí napsat na admin@metalgearsolid.cz

Příběh

Navigace

Prologue
Act I - Liquid Sun
Act II - Solid Sun
Act III - Third Sun
Act IV - Twin Suns
Act V - Old Sun
Epilogue


prologue

[ Rok 2014, Hřbitov ]

Muž oblečený ve společenském obleku přichází na hřbitov porostlý bílými květinami a salutuje nad jedním z hrobů. V rysech tohoto muže stěží rozeznáváme tvář Solida Snaka, vysloužilého veterána, který již několikrát zachránil svět nejen před hrozbou zvanou Metal Gear. Jeho kůže je svraštělá, vlasy šedivé a výraz nesmírně znavený. Nikdo by nevěřil, že tomuto starému zničenému muži je pouhých 42 let. Hrobové ticho hřbitova naruší přilétající vrtulník, ze kterého vystupuje Hal Emmerich přezdívaný Otacon – Snakův nejlepší přítel.


Otacon: Snaku, musíme jít. Čeká na tebe jeden starý přítel.
Snake: Otacone… výsledky testů…
Otacon: Analýza proteomů byla pozitivní. Ale analýza mRNA se ukázala jako negativní. Vrásčitá kůže, těžce prostupné cévy… Symptomy tvého předčasného stárnutí jsou stejné jako u Wernerova syndromu. Ale žádný z testů neodhalil příčinu.
Snake: Takže?
Otacon: No… vzhledem k tomu, jak stárnutí pokročilo, řekl bych…
Snake: Rok… přinejlepším… že?
Otacon: Ano…… Snaku, zkusme jiného doktora!
Snake: To ničemu nepomůže. Především nejsem jen obyčejný člověk… nemluvě o FOXDIE.
Otacon: Máš pravdu. Ale nevíme, kde Naomi je…
Snake: Naomi…


1 2 3 4

Oba společně nastupují do vrtulníku, kde už Snaka očekává jeho stejně starý, stejně šedivý, o holi se opírající dlouholetý přítel.


Campbell: Ah, Snaku!
Snake: Plukovníku! Rád vás vidím.
Campbell: Už nejsem plukovník.
Snake: A co tedy děláte?
Campbell: Pracuji pro organizaci spadající pod Radu bezpečnosti OSN, která dohlíží na činnost PMCs. Snaku… Během mé práce se mi dostala pod ruku… jistá informace.
Snake: Huh?
Campbell: Našli jsme ho… na Středním východě.


Vrtulník ze hřbitova odlétá.


[ Nomad ]


Snake a Campbell pokračují ve svém rozhovoru na palubě soukromého letadla Nomad, které se pro Snaka i Otacona stalo jejich domovem.


Campbell: Incident na Manhattanu vyvolal silnou reakci široké veřejnosti. Nyní si musí Spojené státy dvakrát rozmyslet, jestli zasáhnou do záležitostí jiných států vojenskou silou. To začalo hrát do karet privatizaci armády a PMCs stály v čele toho všeho.
Snake: PMCs… Private Military Companies (=Soukromé vojenské společnosti).
Campbell: Ano. PMCs nemají kořeny v žádném státě a neženou je kupředu ideologie, ale zisk. Mimo dodávání vojáků do válečných zón obstarávají zbraně a trénují vojáky. Vpodstatě jsou dodavatelé války, což je pro ně v dnešní době dobrý byznys. Jejich klienty jsou vyspělé státy jako USA, frakce rebelů chtějící získat moc silou, menší země toužící po vlastní armádě… dokonce i teroristé.


Malá zaskočená dívka jménem Sunny – dcera Olgy Gurlukovich – nabízí účastníkům rozhovoru nepovedená volská oka. Otacon sedící opodál u svého počítače nechce Sunny zklamat, a tak jí s úsměvem odbyde s tím, že si je všichni sní později.


5 6 7 8

Snake: Tyhle PMCs nejsou nic nového. Máme s nimi zkušenosti již od začátku tohoto století.
Campbell: Ne, Snaku. Nový systém kontroly bojiště vytváří obrovské rozdíly mezi klasickými žoldáky a PMCs současnosti. Tento systém kontroly vyvinul ArmsTech Security.
Snake: ArmsTech? Máte na mysli AT Corp?
Campbell: V posledních pár letech se AT Corp začal místo vývoje zbraní soustředit na bezpečností opatření. Od založení AT Security nastala velká expanze ekonomiky. Jejich systém neshromažďuje pouze základní informace o jednotlivých vojácích a jednotkách, ale i informace na vyšší úrovni o podmínkách a cílech bitvy.
Snake: Takže se jim konečně podařilo dosáhnout úplné kontroly nad bojištěm v reálném čase.
Campbell: Správně. A v důsledku toho se začaly PMCs rozšiřovat obrovskou rychlostí po celé planetě.


Volských ok si nikdo ani nevšiml, a tak je Sunny naštvaně odnáší zpět do kuchyně.


Campbell: A to není vše. Vím, že je těžké tomu uvěřit, ale PMCs už začínají být rozšířenější a početnější, než jsou státní armády. V zónách konfliktu až 60% vojáků spadá pod některou PMC. Faktem je, že dnešní svět závisí na PMCs, protože to ony rozpoutávají a vedou války. Svět v dnešní době totiž považuje válku za formu ekonomické aktivity. Analysté tomu říkají „ekonomie války“ a ta zaplňuje mezeru, kterou způsobila absence ropy na světovém trhu. Ale pro tentokrát nehodlám jen stát a nečinně přihlížet. Po celém světě jsou stovky PMCs a jejich počet neustále roste. Naše průzkumy říkají, že pět největších PMCs spadají pod jednu mateřskou společnost. Její název je… Outer Heaven.
Snake: Outer Heaven?! …To znamená, že…!
Campbell: Správně. Liquid má celou tuto obrovskou armádu ve svých rukou a chystá se rozpoutat ozbrojenou vzpouru.
Snake: Viděl jsem ho zemřít!
Campbell: Jeho vůle žije dál… v těle muže, který byl kdysi znám jako Ocelot. Jeho cílem je rozdmýchat plameny války ještě výše, aby vytvořil perfektní svět kdysi vysněný Big Bossem.
Snake: Jediný svět, kde vojáci vždy budou mít své místo…
Campbell: Musí být zastaven… dřív, než bude pozdě. Rozumíš mi, Snaku? Za každou cenu. Zkrátka musíš zastavit Liquidovo povstání. I kdybys ho musel…
Snake: …zabít? Chcete Liquida mrtvého. Je to tak, plukovníku?
Campbell: Omlouvám se. Já vím… Tady nejde o spravedlnost. Je to tajná mise. Nájemná vražda. Špinavá práce, jejíž cílem je vůdce mezinárodní korporace.

9 6 11 12

Snake: Proč já?
Campbell: Díky vojenské síle PMCs a jejich vlivu na ekonomiku je válka pro 21. století tím, čím byla ropa pro století dvacáté – pilíř celosvětové ekonomiky. Týká se to celé společnosti, ale všichni se příliš bojí kolapsu ekonomiky války na to, aby s tím něco udělali. Dokonce i OSN.
Snake: To se mi zdá dost sobecké.
Campbell: …Snaku… Tato mise není nařízena Washingtonem... ne jako za starých časů. A ani OSN to nemůže oficiálně schválit. Ale nemůžeme se přece dívat jiným směrem, když Liquid plánuje své povstání. Pokud nezačneme jednat, stane se největší hrozbou, které kdy tento svět čelil. Snaku, jsi jediný, komu mohu věřit.
Snake: Dobře. Poslouchám.
Campbell: Zhruba před 18 hodinami byl Liquid spatřen na Středním východě. Tamější režim řídí jedna z Liquidových PMCs, která bojuje proti rebelům a PMC, kterou si rebelové najali. PMC versus PMC – typické pro novou světovou ekonomii války. Snaku, tvým prvním úkolem bude navázat kontakt s našimi informátory RAT PT 01 (=Rat Patrol Team 01). Budou tě očekávat. Je to speciální jednotka spadající pod organizaci CID (=Criminal Investigation Command), která se zaměřuje na vyšetřování PMCs. …Snaku… Uděláš to pro mě? Zneškodníš Liquida?


Snake se už ale rozhodnul.


Snake: Nejsem jako PMCs. Nepotřebuji vaše peníze.
Campbell: Děkuji…



act 1 – liquid sun

Snake: Válka se změnila. Už se nebojuje pro národy nebo ideologie. Neválčí se ani kvůli zisku či etnikám. Jsou to nekonečné řady bitev žoldáků a strojů. Válka a její ohromné plýtvání lidským životem se stala vychytralou obchodní záležitostí. Válka se změnila. ID–označení vojáci nosí ID–označené zbraně a používají ID–označené vybavení. Nanostroje uvnitř jejich těl ovládají jejich akce. Genetická kontrola... kontrola informací... kontrola emocí... kontrola bojiště. Vše je monitorováno a drženo pod kontrolou. Válka se změnila. Věk zastrašování je teď věkem kontroly zabraňujíc hrozbám zbraní hromadného ničení. A ten, kdo ovládá bojiště, ovládá i historii. Válka se změnila. Ve chvíli, kdy je bitevní pole plně pod kontrolou… válka se stává rutinou.

[ Střední východ ]

Do žáru bitevního pole přijíždí nákladní vozidlo přivážející další povstalce a PMC vojáky. Mezi nimi je i Solid Snake převlečený za jednoho z rebelů. Bitva je vskutku krvavá a Liquidova PMC zvaná Praying Mantis má očividně navrch. Již po pár minutách na bojišti Snake zjistí, že Liquidovi vojáci mají mnohem vyspělejší technologii, než rebelové. Přesto se ale dají znenadání na ústup, vyklidí pole a celé bojiště ztichne. Z dálky se ozve děsivý zvuk značící jediné – příchod Gekko, malé verze Metal Gearu bez posádky, kterou ovládá umělá inteligence. Několik těchto zčásti mechanických, zčásti biologických strojů povraždí odpůrce Liquidova režimu. Snake se kolem Gekkos proplíží za pomoci OctoCamo, což je oblek, který dokáže měnit texturu svého povrchu v závislosti na tom, jakého povrchu se dotýká. Je to zvláštní uvědomit si, jak moc se za těch devět let od událostí na Shadow Moses změnilo. Tehdy znamenal jeden Metal Gear obrovskou hrozbu. Dnes má tento stroj v podobě chodícího nukleárního tanku skoro každý stát světě. PMCs používají jeho pěšácké Gekko verze přímo na bitevním poli a dokonce i Snake má jeden Metal Gear s sebou. Je to miniaturní robůtek zvaný Metal Gear Mk.II, který vyvinul Otacon společně se Sunny, aby Snakovi během mise dodával potřebné informace, zprostředkovával komunikaci atd. Díky dokonalé kamufláži OctoCamo a tomuto Metal Gearu se Snakovi podaří vyhnout vojákům a pokračuje do místa setkání s Rat Patrol Teamem.


1 2 3 4

Cestou však narazí na muže jménem Drebin. Ten se představí jako velkoobchodník se zbraněmi, municí a různými doplňky. Drebin je vskutku z pekla štěstí. Každá zbraň na světě má totiž své vlastní identifikační číslo stejně jako nanostroje uvnitř každého vojáka. V případě, že ID nanostrojů neodpovídá ID zbraně, nelze vystřelit. Tak Systém zajišťuje, aby zbraň nemohl použít nikdo jiný, než její registrovaný vlastník. V případě potřeby může být ID vojáka zablokováno a on tak nebude moci vystřelit z jakékoli zbraně. Tento Systém je implementován nejen do zbraní, ale i do vybavení, vojenských vozidel, letadel, zkrátka do všech armádních prostředků. Drebin vysvětlí, že jakožto zaměstnanec v AT Security, dokáže nahradit ID čipy ve zbraních čipy falešnými. Tak může zbraň používat každý bez omezení. Drebin uzavře se Snakem dohodu. Snake bude Drebinovi dodávat ID–označené zbraně a Drebin mu na oplátku bude prodávat odblokované zbraně s falešnými čipy a munici. Snake dostane od Drebina jako projev dobré vůle M4, ale zjistí, že z ní nemůže vystřelit. Drebin to odůvodní tím, že Snake má v sobě zastaralou verzi nanostrojů. Proto mu píchne injekci, jejíž obsah dokáže starší generaci potlačit. Snake poté bez problémů z M4 vystřelí. Vybavený novou zbraní se vydává zpět do plamenů bitvy, aby se setkal se svými informátory.


5 6 7 8

Když dorazí na místo setkání, čeká ho veliké překvapení. Velitelkou Rat Patrol Team 01 je Snakova ex–přítelkyně Meryl Silverburgh, se kterou se poprvé setkal na ostrově Shadow Moses. Meryl je v šoku, když se dozví, že Snake z neznámého důvodu trpí zrychleným stárnutím. Meryl Snakovi představí ostatní členy týmu, kterými jsou Ed, Johnatan a Johnny Sasaki přezdívaný Akiba – věčný smolař trpící nekončícími průjmy.


Meryl: Slyšela jsem, že Liquid plánuje povstání. Ale dokud bude fungovat Systém od AT Security, nemůže uspět.
Snake: Jak si tím můžeš být tak jistá?
Meryl: Implementovali systém, který sleduje činnost všech vojáků v reálném čase, ať už patří ke státní armádě nebo k PMC. Z toho důvodu byly každému vojákovi do těla vpraveny nanostroje. Systém monitoruje jejich pohyb, zbývající munici, přesnost v míření, zranění, zásoby, pitný režim, pocení, tlukot srdce, tlak, hladinu cukru, kyslík, všechny informace o fyzické kondici, o orgánech reagujících na strach a bolest, data o každé reakci těla. Všechny tyto informace shromažďuje umělá inteligence v jádru Systému. Tato data jsou monitorována na velitelství, díky čemuž mohou velitelé bitvy dávat racionálnější, přesnější rozkazy a to mnohem rychleji. Systém využívají státní armády, PMCs a dokonce i policie. Dokud se PMCs nepřipojí k Systému, nemají povolenou činnost.
Snake: Ty máš v sobě taky nanostroje Systému?
Meryl: Samozřejmě. Naše jednotka hraje podle pravidel, stejně jako všichni ostatní. Zpočátku je to hrůzostrašné – vědět, že tě pozorují 24 hodin denně – ale zvykla jsem si na to. Dává nám to na bojišti hodně výhod. Máme dokonalý přehled o tom, co se kolem nás děje, takže během bitvy dochází k méně chybám. A naše nanostroje mezi sebou komunikují navzájem, což dělá týmovou práci mnohem jednodušší. A to není vše, co pro nás Systém dělá. Je také bezpečnostním opatřením proti PMCs.

9 6 11 12

Snake: Bezpečnostním opatřením?
Meryl: Ano. PMCs jsou bojové organizace bez národností a ideologií. Nebojují pro nějaký vyšší účel ani z důvodu patriotismu. Nezajímá je, proč je vedena válka. Jsou to jen pěšáci bojující za někoho jiného. Jsou to žoldáci, zboží. Takže je docela jednoduché si představit, že zradí své zaměstnavatele přidáním se k nepříteli nebo že zkrátka odmítnou bojovat. Aby byly tyto věci udržovány pod kontrolou, naprogramovali Systém tak, aby nikdo nemohl používat zbraně bez validního ID Systému. To platí pro každý kousek vybavení. Takže i kdyby se PMCs pokusili o teroristický útok nebo o převrat, jejich zbraně a transportéry by byly automaticky zablokovány. Nemohli by se hýbat, útočit nebo se jakkoli jinak zapojovat do akce. A to není všechno. Všechny informace o jejich lokaci, o jejich výhodách a nevýhodách jsou poslány do našich nanostrojů, čímž nad nimi získáme obrovskou výhodu. I kdyby se pokusili obejít Systém vyjmutím nanostrojů z těla, ztratili by tak svoje ID, takže by i tak nemohli používat zbraně.
Snake: A to vše je práce Patriotů?
Meryl: La li lu le lo? O čem to mluvíš?
Snake: Zapomeň na to. Takže Systém je spolehlivý, co?
Meryl: Naprosto. Říká se tomu SOP.
Snake: Sons of the Patriots.
Meryl: Umělá inteligence, která Systém řídí, je velice ostře střežena, jednak v ArmsTech Security, kde byla vyvinuta, a jednak v Pentagonu. Liquid se zkrátka musel registrovat do Systému jako PMC, aby mohl shromáždit armádu takových rozměrů. Jeho PMCs možná převýšili armádu Spojených států, co se rozsahu týče, ale dokud jsou registrovaní, jejich činnost je neustále monitorována. Tak můžeme na Liquidovo povstání okamžitě zareagovat a svrhnout ho silou. Můj tým funguje jako záloha Systému pro monitorování vojáků.


Když Snake Meryl řekne, že ho na Střední východ poslal Campbell, Meryl se rozzuří. Roy Campbell měl totiž kdysi milostnou aférku s manželkou svého bratra Matta, která následně na to porodila zdravou holčičku – Meryl. Matt i Meryl si celý život mysleli, že jsou otec a dcera. Od chvíle, kdy se Meryl dozvěděla pravdu, přestala s Campbellem jakožto s domnělým strýcem komunikovat a dodnes si nechce připustit, že je doopravdy jejím otcem. To, co provedl Mattovi, je totiž podle ní neodpustitelné. Co je horší, Campbell se prý znovu oženil a to dokonce s ženou, která je ve věku Meryl.

Konverzaci přeruší soukromá stráž Liquida – Haven Troopers, kteří Rat Patrol Team našli kvůli Johnnyho nepozornosti. Haven Troopers zaútočí a Snake se tak stane svědkem dokonalé spolupráce Rat Patrol Teamu, díky které je hrozba odvrácena. Meryl Snakovi sehranost týmu vysvětlí.


Meryl: Síť nanostrojů uvnitř těla každého z nás umožňuje vzájemně sdílet naše smysly. Mohou vidět to, co vidím já. A také nám pomáhá ovládat bolest. S SOP, může můj tým fungovat doslova jako jeden celek. Tak co na to říkáš? Je tvá éra hrdinů konečně u konce?
Snake: Nejsem žádný hrdina. Nikdy jsem nebyl. A nikdy nebudu.
Meryl: Vůbec ses nezměnil, Snaku.


Meryl Snakovi na mapě vyznačí, kde se nachází Liquidův kemp, a odejde společně s celým týmem. Snake se tedy proplíží do kempu plného nepřátelských vojáků a spatří Liquida na balkónu jednoho domu. Liquid ale není sám. Společnost mu dělá žena, které Snake nevidí do tváře, protože má kapuci. Liquid Ocelot se rozhlédne po celém kempu a přiloží k ústům vysílačku.


Liquid Ocelot: Aktivujte to.

V dáli se ozve Gekko a všichni v kempu si uvědomí, že se něco děje. Odkudsi začne vycházet podivný zvuk, který se začne zesilovat více a více. Vojáci pouští své zbraně na zem a zděšení se chytají za hlavu třeštící bolestí. Najednou jsou všichni jako omámení. Z kempu se začínají ozývat výkřiky bolesti. Snakovi se začíná dělat špatně a než si stihne uvědomit, co se kolem něj děje, Liquidovy vojáci začnou šílet. Najednou si vzájemně začnou projevovat silnou agresi. Z těla se jim samovolně začnou uvolňovat všechny tekutiny jako sliny, moč, výkaly či zvratky. Děsivé skřeky a násilí se zmocní celého kempu. Jakoby v myslích všech najednou započal absolutní chaos a oni ztratili kontrolu nad svým tělem.


13 14 15 12

Liquid Ocelot: Nikdy jsem nepředpokládal, že by to bylo tak jednoduché. Ale tyhle výsledky… osvěžující.

Snake, omámen jako ostatní, ovšem ne v takové míře, se probíjí davem až k Liquidovi, aby mohl splnit svoji misi a zabít ho. Ve chvíli, kdy na něj stěží namíří zbraň, si ho Liquid všimne.


Liquid Ocelot: Bratře! Už je to příliš dlouho!
Snake: Liquide!
Liquid Ocelot: Raduj se! Přece jen nejsme kopie našeho otce! Jsme osvobozeni z pout osudu! Snaku! Bratře… Jsme volní!! Sleduj… Snaku… sleduj, jak předčím svůj vlastní původ!


Snake na okamžik ztrácí vědomí a padá k zemi. Přistupuje k němu žena, kterou viděl s Liquidem. Sundává kapuci. Je to Naomi Hunter.


17 18 19 12

Snake: Naomi?

Naomi si píchá nějakou injekci do krku.


Naomi: Snaku… Až nebudeš vězněm svého genetického předurčení... pak jdi. Naplň svůj vlastní osud.

Snake opět ztrácí vědomí. Naomi s Liquidem odletí ve vrtulníku. Ke Snakovi přibíhá Johnny z Rat Patrol Teamu a odnáší Snaka pryč.





Anketa

Jste spokojeni s délkou MGS: Ground Zeroes?

  • Rozhodně ano!
    18.06%
  • Díky znovuhratelnosti spíše ano
    30.48%
  • Spíše ne
    15.41%
  • Rozhodně ne, je to demo
    36.06%

Celkem 15970 hlasů | Staré ankety
Již jste hlasoval/a


Přispějte prosím na webhosting!


Informace a další formy podpory


Přidejte si nás na Facebooku

Hideout na Facebooku




Design by Fineway Studios | HTML & CSS by RaĎim | PHP by snakeeater
Copyright 2004-2007 Metal Gear Hideout