Metal Gear Hideout

 23.8.2017

Informace

  • Premiéra: 17.11.2004 na PS2
  • Výrobce: Kojima Productions
  • Vydavatel: Konami
  • Typ hry: Stealth Action
  • Technologie: 3D grafika
  • Jazykové mutace: JP, EN
  • Oficiální web: klikni zde
  •    
  •    

MGS3: Snake Eater


Data vydání

  • Amerika(PS2) - 17.11.2004
  • Japonsko(PS2) - 16.12.2004
  • Korea(PS2) - 30.12.2004
  • Europa(PS2) - 4.3.2005
  • Australia(PS2) - 17.3.2005
  •    
  •    
  •    
  •    
  •    

Hlášky

  • The Boss: You and I are alike. We're both slowly being eaten away by the karma of others. We'll never have the chance to die peacefully of old age. We have no tomorrow. But we can still have hope for the future.
132.png

Jakákoli vaše Metal Gear tvorba se může objevit na Metal Gear Store. Stačí napsat na admin@metalgearsolid.cz

Komentáře tvůrců

Následující komentáře tvůrců MGS3 se vztahují k japonské verzi, tudiž ne vše musí odpovídat ostatním verzím.

VIRTUOUS MISSION

V úvodní sekvenci je letadlo, ze kterého vyskakuje Snake, označeno čísly 000, což znamená, že je to testovací letadlo typu MC-130E Combat Talon, který začal létat ve vzdušném prostoru až roku 1966.

Po celou dobu mise je Snake monitorován ze vzdušného prostoru Majorem Zero a Paramedic.

Vnitřní design letadla byl pochválen mariňáky za jeho dokonalou autenticitu.

Doutník, který Snake kouří, se jmenuje Havana.

Maska, kterou si Snake nasazuje, před skokem z letadla, byla vytvořena tak, aby se podobala maskám ze 60.let a aby připomínala Raidenovu masku z MGS2.

Když v intru MGS2 Snake zahodil cigaretu přímo do řeky Hudson, spoustu lidí to naštvalo. Proto v intru MGS3 Snake doutník zašlápne, než se vydá na svoji misi.

Jedna z nejoblíbenějších scén tvůrců MGS3 je Snakeův seskok z letadla. Pro tuto scénu tvůrci našli inspiraci v televizní show Masked Rider.

Briefing MGS3, ve kterém Major Zero promlouvá ke Snakeovi, byl velice finančně nákladný. Přestože většinu záběrů vytvořil Yoji Shinkawa, scéna obsahuje také skutečné záběry Gagarina, Berlínské zdi apod. Konami si na tyto filmečky museli koupit nákladná autorská práva. Všimněte si, že před záběrem na skutečnou Berlínskou zeď, je i vyobrazení Berlínské zdi od Yoji Shinkawy.

Když se Snakem letíte padákem, můžete se přepnout do režimu pohledu z první osoby. Když se podíváte nahoru, můžete si všimnout, že na padáku je logo jednotky FOX a to i přesto, že je Virtuous Mission přísně tajná mise.

Původní plán na záchranu Sokolova byl dostat jej pomocí vzdušného balónu do letadla, tomu se říká „Fulton Recovery System“. Tato technika se ale začala používat mnohem později než v roce 1964.

Zerova hláška „But if anything goes wrong, you'll be eating dinner, breakfast, and all the rest of your meals in the jungle.“ odkazuje na to, že si Snake bude muset sám lovit potravu.

Když Hideo Kojima vytvářel postavu Naked Snakea, schválně ho udělal citlivějšího a lidštějšího než je Solid Snake. Naked Snake je obyčejný člověk se smyslem pro spravedlnost, mnohem více všechno prožívá a podle toho pro něj byly napsány dialogy.

V cut-scénách měl původně Snake po celou dobu ukazováček na spoušti. Jelikož je ale Virtuous Mission jakýsi tutoriál pro hráče (analogie Virtual Mission), bylo nakonec rozhodnuto, že ukazováček na spoušti nebude, aby Snake vyvolával větší dojem zelenáče.

Pokud vojáka zabijete, můžete od něj získat jeden předmět. Když ho uspíte, můžete získat dva předměty, zatímco když ho přepadnete, vydá vám dobrovolně až čtyři předměty, někdy dokonce nějaký speciální.

Snake používá MK22, která se v roce 1964 ještě nepoužívala.

V cut-scéně, kdy Snake pozoruje vojáky před lanovým mostem, stiskněte R1pro režim pohledu z první osoby. Nad hlavou vojáka Snake uvidí vosí hnízdo. Když R1 pustíte, uvidíte ďábelský úsměv na Snakově tváři jakoby říkal „To hnízdo skončí tomu vojákovi na hlavě.“

Rassvet je velice zajímavá lokace. Když se plazíte pod rozbitým domem, můžete pochytat spoustu potravy. Pokud jsou v patře nad vámi nějací nepřátelé, můžete je zastřelit skrze podlahu. Pokud rozbijete okna, barely atd., při vašem dalším příchodu v misi Snake Eater bude stále všechno rozbité.

Původně měly být všechny scény se Sokolovem nadabovány rusky pro realističnost, nakonec z toho ale sešlo.

Listiny, které Sokolov spaluje při příchodu Snakea, jsou původní návrhy Shagohoda od Yoji Shinkawy.

Scéna, ve které se Snake plíží se Sokolovem a později potká vojáky s Ocelotem, byla původně mnohem delší. Byla zkrácena o Sokolovy vtipné pokusy plížit se jako Snake.

Po souboji s Ocelotem se už nelze s The Boss spojit. Když ji ale budete volat neustále dokola, dočkáte se zajímavého úkazu: Snake : "Boss!?" Hlas : "Sorrow... Sorrow..." Snake : "???"

Bedny, ve kterých The Boss nese Davy Crocket váží ve skutečnosti něco kolem 300 kg. The Boss je asi velice silná.

Ve skutečnosti není možné rozložit zbraň tak, jako to udělala The Boss Snakeovi.

Jizvy na svém obličeji si Volgin udělal sám.

Ve scéně na provazovém mostě získá Snake od The Boss bandanu. Od té doby si ji přivlastní a nosí ji.

Když se Snake po pádu z mostu probudí, obloha je tmavší, protože se Snake probudil až po dvou hodinách. Mezitím Volgin a jeho vojáci připevnili Shagohod k helikoptérám, aby ho mohli transportovat.

Když se Snake po pádu z mostu probudí, stiskněte R1 a podívejte se doleva. Uvidíte mrtvolu The Sorrow, který na tomto místě před dvěma lety zemřel, stal se duchem a zůstal s Tselinoyarsk navždy spojen.

Vzpomínáte na cut-scénu, ve které The Boss odlétá ve vrtulníku a natahuje ruku směrem ke Snakeovi? Právě v této scéně měla The Boss původně upustit svou bandanu. Kvůli problémům s motion capture se ale nakonec rozhodlo, že Snake bandanu získá už na mostě.

Shagohod měl být původně transportován pomocí obrovské helikoptéry, ale nakonec bylo usouzeno, že je zbytečné dělat speciální model helikoptéry pouze pro tuto scénu.

Zbraň Tatyany maskovaná jako rtěnka, tzv. Kiss of Death, byla kdysi doopravdy použivána špiony v 60. letech.

Volginova hláška „Remember the Alamo.“ odkazuje na skutečného člověka jménem David Crocket, který žil v Alamo Fort.


ARCTIC AIR SPACE, BOLSHAYA PAST BASE

Letadlo, které Snakea vystřelí na začátku mise Snake Eater je Lockheed YF-12A Black Bird, prototyp dokončený v roce1962.

V záběru na Snakea v dronu stiskněte R1. Koukněte nahoru a uvidíte plakát Kikuchi Yumi, herečky z filmu Godzilla Final Wars.

Snakeova hláška „Does this mean FOX is going to die?“ je slovní hříčka odkazující na Fox-Die z MGS1. Zerova reakce „No. This fox is still one step ahead of the hounds.“ je další slovní hříčkou odkazující na FOXHOUND.

The Boss je nazývána jako Voyevoda, což je ruský výraz pro bojovníka, válečníka, rytíře, velitele nebo někoho, kdo ovlivňuje vládu. Každopádně je to vhodné přízvisko.

V pozadí letadla můžeme vidět polární zář, protože letadla míří směrem k severnímu pólu.

Dron, ve kterém je Snake vystřelen z letadla, je D-21B Reconnaissance Drone, byl poprvé úspěšně použit až v roce 1966.

Všimněte si, že zatímco piloti mají tlakové uniformy, Snake je pouze ve sneaking suit. Je to skutečný nadčlověk.

Scéna, ve které Snake dopadá na zem do několika kotoulů, byla skutečně natočena pomocí motion capture ve stejné rychlosti jako ve hře.

The Boss byla vymodelována podle herečky Charlotte Rampling.

Souboj Snakea s The Boss je inspirován soubojem z anime Tomorrow's Joe.

Oblek The Boss a její kůň mají bílou barvu symbolizující čistotu.

Motion capture pro souboj s The Boss nejdříve natočil tradiční Snakeův herec Mr. Yoshida a poté Mr. Mori. Tvůrci následně vybírali, které údery vypadají bolestivěji. Většinu úderů, které jsou ve finální verzi hry, natočil Mr. Mori.

Motion capture herečka Hirata Eriko ztvárňující The Boss si nejdříve přečetla celý scénář, než se pustila do natáčení. Když došlo na hlášku „Go home!“ vyhrkly ji do očí slzy, protože znala celý příběh.

„GRU and my sons are waiting up ahead.“ V této hlášce The Boss je „my sons“ narážka na Cobra Unit a zároveň na MGS1. Cobra Unit jsou totiž „Sons of The Boss“ zatímco rebelující FOXHOUND v MGS1 jsou „Sons of Big Boss“.

The Boss nosí bílý sneaking suit. Během hry může Snake nalézt černý sneaking suit. Tvůrci si přejí, aby ho měl Snake v posledním souboji s The Boss oblečený. Je to otázka symoblismu Černá VS Bílá. Tento sneaking suit bude později vyvinut až do dokonalejší verze, kterou používá Solid Snake v MGS1 a MGS2.

Protože Patriot – zbraň The Boss – má malý muniční barel, náboje za letu rotují.

I když The Boss svým Patriotem rozstřelí Snakův dron, nepouští spoušť a neustále střílí, jakoby chtěla ukojit zuřivost, kterou má hluboko v sobě. Ve výrazu Snakeovi tváře jde poznat, že i on si toho všimnul.

Když The Boss uvidí, že Snake nosí její bandanu, vynadá mu, ale ve skutečnosti je opravdu šťastná.

Otázka "Who are the Patriots?" je v MGS3 zodpovězena hned několikrát. Prezident USA řekne Snakovi, že on je skutečný patriot, ale na konci hry EVA odhalí, že skutečným Patriotem byla The Boss.

Ve scéně, kde vojáci přepadnou Snakea, po vojácích EVA bez přestání střílí z Mauseru v horizontální poloze. Tuto techniku kdysi pouzívali čínští zloději, což je narážka na původ Evy.

Když se Eva Snakeovi představuje, snaží se ho svést: „Well, I'm EVA... are you here to tempt me?“. Když na to Snake vyhýbavě odpoví „What happened to ADAM?“ je vidět veliké zklamání ve výrazu tváře EVY.

Při rozhovoru Snakea s EVOU o jejím Mauseru začne EVA mluvit o tom, jak je zbraň vzácná. To proto, aby o ní Snake moc nezjišťoval. Zbraň totiž byla vyrobena v Číně a kdyby na to Snake přišel, mohla by být odhalena pravá identita EVY.

Původně měl Snake od EVY dostat fiktivní zbraň vytvořenou speciálně pro špióny. Tento návrh byl ale nakonec zamítnut.

Při rozhovoru s EVOU Snake obřezává rukojeť své zbraně, aby mohl držet zbraň zároveň s nožem. Byl to nápad Mr. Moriho.

V animaci, kdy Snake spíš, posílá EVA tajnou zprávu do Číny.

Scéna, ve které EVA přejede motorkou Ocelota, byla natočena pomocí motion capture.

Snake a Ocelot se začínají vzájemně obdivovat a respektovat. Právě proto Snake řekne EVĚ, ať po Ocelotovi nestřílí.


OCELOT BATTLE, THE FEAR BATTLE

Scéna, ve které Ocelot dlouho točí se svým revolverem, byla celá natočena pomocí motion capture na jeden zátah. Původně měla být scéna více westernovská. Více chomáčů trávy poletujících ve větru, více záběrů na obličeje střelců, detailní záběr na náboj na Ocelotově krku atd. Záběr, ve kterém vidíme oba obličeje je z televizního seriálu „24“. Tato technika byla použita hned několikrát v celé hře.

Pro scénu, ve které Ocelot zabíjí sršně točením svých revolverů, byl najat odborník na zbraně. Přesto, když tuto scénu natáčel pomocí techniky motion capture, mu z tak intenzivního a dlouhého točení revolvery začaly krvácet prsty.

Původně měli sršni vletět do uniforem vojáku a uniforma měla prasknout kvůli obrovskému množství sršňů. Vojákovi, který má pobodaný celý obličej, měly sršni původně vyletět z pusy, nosu a očí.

Hlášku „You were lucky. We'll meet again!“ řekl Ocelot i Solid Snakeovi v MGS1.

Původně mělo být ve scéně se sršni po souboji s Ocelotem tolik sršňů, že měli začernit celou obrazovku. Snake ve skutečnosti do jeskyně neskočil, ale spadl, protože skrze tolik sršňů nic neviděl. Pád do jeskyně ve finální verzi hry zůstal, ale takové množství sršňů ne, takže pro většinu hráčů je tohle nejasné.

V jeskyni je zpočátku úplná tma, ale s postupem času se Snakeovi oči tmě přizpůsobí a uvidí o trochu lépe.

Scéna, ve které se Snake potkává s The Pain, měla být trochu jiná. Původně měl přiletět dírou ve stropu jeskyně obrovský shluk sršňů, který následně sestoupil až nad hladinu jezera. Když sršni opět vzlětěli, nad hladinu vyplavala spousta mrtvých ryb otrávených sršním jedem. Nakonec byla ale tato scéna z finální hry vystřižena.

Na uniformě The Pain je malý ventilační otvor. Právě tímto otvorem mu do těla vletěly všechny včely.

The Pain má na zádech batoh, aby svým tělem trochu připomínal sršně.

Když Snake dorazí ke skladišti, pozoruje situaci dalekohledem. Poté se přesvědčí o tom, co vidí, vlastníma očima a poté zase skrze dalekohled. Tato scéna byla inspirována slavnou scénou z filmu Commando.

Předtím než Ocelot začne žonglovat svými revolvery, měly původně Tatyaně vykouknout kalhotky zespod sukně. V této scéně se Volgin na ni ďábelsky pousmál. Škoda, že byla tato scéna nakonec vystřižena.

Všimněte si, že když Volgin mluví k The Boss, ona ho nevnímá a kouká se přímo na Snakea, protože si ho všimla. Mnoha lidem tohle nedojde.

Když se na scéně objeví spící The End, vypadá to, jakoby se jeho kolečkové křeslo pohybovalo samo od sebe. Omyl. To The Fear křeslem pohybuje, akorát nejde vidět, protože má neviditelnou kamufláž.

Přes všechny narážky The Boss Ocelot nikdy ani nemukne. Dokonalým příkladem je, když The Boss sebere Ocelotovi jeho revolver. The Boss odchází, Ocelot neřekne ani slovo a se smutným výrazem ve tváři odejde. Takhle vypadá vztah matky a syna.

Volgin ze scény odchází kvůli dešti, protože ho nenávidí.

Kuwabara, Kuwabara je zaříkadlo, které kdysi používal Sugawara Michizane/Doushin, aby se uchránil před blesky. Legenda praví, že když Doushin zemřel, spousty provincíí Japonska byly napadeny údery blesků. Údajně se tehdy Doushin stal bohem blesku a mstil se. Pouze Doushinův region zvaný Kuwabara zůstal blesky nezasažen.

Když se Snake dostane do Graninovy kanceláře a vidí pouze otočené křeslo, přestane mířit svou zbraní, protože si myslí, že je to Sokolov. Když ale uvidí, že to Sokolov není, opětovně svou zbraň namíří.

Granin je naštvaný, protože Snake neví, co je zač. Všimněte si, jak hrdě říká svoje jméno.

Granin ve své kanceláři pije vodku.

Tvůrci nechali Graninova motion capture herce jménem Kubo Takashi opravdu opít vodkou, aby jeho pohyby byly co nejrealističtější. Celé studio údajně po zbytek dne zapáchalo alkoholem.

Nákresy z Graninova šuplíku jsou návrhy Metal Gear Rexe a Metal Gear Raye. Když se podíváte po kanceláři, můžete si všimou figurek Metal Gear Rexe, Metal Gear Raye a Jehuty.

Na fotografii, kterou vám ukáže Granin můžete vidět Granina s jeho americkým přítelem, což není nikdo jiný než otec Hala Emmericha.

The Fear byl inspirován vetřelcem z filmu „The Predator“. Jeho lukostřely se jmenují William Tell a Little Joe. Používá svůj dlouhý jazyk k sebrání předmětů.

Jed na Fearových šípech je z pavouka Phoneutria Nigriventer, což je nejjedovatější pavouk na světě.

Scéna, ve které je The Fear připoután dráty ke stromům a umírá, má připomínat pavouka, který se navrátil na svou síť.

Když Snakovi z těla nevyndáte Fearovy šípy, zůstanou v něm po celou hru!! Maximální počet šípů ve Snakově těle je 64. Takhle může Snake vypadat docela šíleně.


THE END BATTLE, THE FURY BATTLE

Papoušek, kterého vlastní The End, je ten samý papoušek, kterého bude později vlastnit Emma Emmerich.

Během souboje The End kupodivu trochu mládne. Nejenže mizí skvrny a vrásky z jeho obličeje, ale i jeho hlas je s postupem času silnější a hlasitější.

The End někdy mluví velice podivně. To proto, že jeho umělé zuby mu pořád vypadávají.

Pokud se vám podaří chytit papouška, odhalí vám pozici The Enda.

Dabérka Kuwashima Houko, která v japonské verzi MGS3 dabuje Paramedic a v MGS1 Mei Ling, nadabovala i papouška.

Když se EVA převléká, Snake si všimne spousty jizev na jejích zádech. Způsobil ji to Volgin při jeho drastických sexuálních hrátkách.

Fotka, kterou ukazuje EVA Snakeovi je zčásti useknutá. Původně na ní Volginova ruka směřovala k rozkroku Raikova.

Ivan Raidenovitch Raikov – jeho jméno je odvozeno od Raidena. Raidenovitch je složeno ze slov „Raiden“ a „bitch“, protože je Volginova děvka.

EVA má doškrábané své kožené boty, což je způsobenou intenzivní jízdou na její motorce.

Po výroku Evy „And you think you can kill her now? That's your mission, isn't it? Assassinating The Boss.“ mělo původně následovat asi 30-ti sekundové ticho. Ve finální verzi hry je ticho asi pouze 12 sekund.

EVA: Snake, is there anyone you like? Someone special? Snake: I've never been interested in other people's lives. Tenhle dialog je stejný jako dialog mezi Meryl a Solid Snakem v MGS1.

Když chce EVA políbit Snakea, tak to nebyl Snake, kdo stál jako solný sloup, ale jeho motion capture herec Yoshida Mizuho, který doslova zkoprněl, když se k němu herečka EVY, tak svůdně přibližovala.

Rána, která přerušila polibek EVY a Snakea, byla způsobena silným Volginovým úderem.

V původním návrhu když EVA odjela do Groznyj Gradu, tak si Snake všiml, že si zapomněla boty. Ve finální verzi hry si boty sice zapomněla, ale Snake si toho nevšiml.

Scéna, ve které barel s Graninem vyletí do vzduchu odkazuje na podobné scény v Die Hard 2 a Azumi.

Ocelot řekne „But casting suspicion on our own comrades...“, protože on sám je špiónem pro Krushcheva.

Kůň The Boss je druhu Andalusian.

Volgin se dívá na oblohu, protože má strach, že by mohlo začít pršet.

EVA se nestihla úplně převléci jako Tatyana, zapomněla si vyměnit boty, čehož si Ocelot všimne.

The Fury měl původně na své helmě znaky azbuky CCCP, což znamená SSSR. Ve finální verzi hry tam má ale nápis BEI.

The Fury byl ve vesmíru stejně jako The Boss. Při sestupu do atmosféry se ale stala nehoda a třetina jeho těla byla velice popálena. Od té doby The Fury necítí žádnou bolest.

Když The Fury umírá, mluví trochu z cesty, protože se mu vrací vzpomínky na okamžik, kdy sestupoval do atmosféry a jeho tělo se škvařilo v plamenech.

Plamenná tvář, která Snakea po smrti The Furyho pronásleduje, byla inspirována filmem „The Mummy“.


GROZNYJ GRAD, THE SORROW BATTLE

Scéna, ve které Snake poprvé přichází do Groznyj Gradu, byla schválně udělaná tak, aby připomínala základnu na Shadow Mosses z MGS1.

Všimněte si, jaká má Raikov tanga. Má na nich znak blesku, což má připomínat, že Raikov je Volginův milenec.

Když Sokolov ukazuje fotku své rodiny, můžete si všimnout vyděšeného výrazu Sokolovovy manželky. Sokolov je dobrý člověk, ale jeho choutky ohledně žen jsou poněkud zvrhlé.

Když Volgin řekne Snakeovi v masce Raikova „Major, what are you doing here? I've been waiting for you in my room.“ naznačuje to společný intimní vztah mezi Raikovem a Volginem. Volgin díky tomu odhalí Snakea, protože mu sáhne do rozkroku a uvědomí si, že to nemůže být Raikov, protože velikost jeho…ehm…se poněkud liší.

Když The Boss řekne Snakeovi „What is this fairy disguise? It's gonna rub off on you. And then you'll lose sight of who you really are.“, tak mluví spíše o sobě než o Snakovi.

Dokonce i Volgin se bojí The Boss a jejího CQC, i když si ho plete s judem. Všimněte si, jak si od ní udržuje bezpečnou vzdálenost a kdykoli se k němu The Boss přiblíží, tak ustoupí krok od ní. Zatímco když The Boss odejde, začne být Volgin agresivní a zmlátí Snaka. Poslední úder, který Snakeovi uštědří byl inspirován filmem s Johnem Woo s názvem „A Better Tomorrow“.

Mučení s plastikovým pytlem na hlavě kdysi opravdu provozovaly organizace jako KGB v Rusku a STB v Československé republice.

Zvuk Snakeova dýchání v pytli byl nahrán tak, že jeden člověk ze zvukového týmu si dal na hlavu několik plastikových pytlů s mikrofonem uvnitř a zkoušel, se kterým pytlem to bude znít nejlépe. Nakonec to vyhrál plastikový pytel pro tokyjské odpadky.

Snakeovo oko bylo vypáleno zážehem střelného prachu v revolveru Ocelota, nebylo vystřeleno, jak si mnozí lidé myslí.

Při tvrdém mučení Snakea objeví Ocelot poprvé krásu této bolestivé techniky získávání informací. Později se stane díky svým mučícím praktikám velice známým.

Snakeův skok z kanálu do řeky je stoprocentní kopie scény z filmu „The Fugitive“.

The Sorrow byl navržen tak, aby vypadal jako muž typu „Ed Harris“. Moc se jim to nepovedlo.

Při souboji s The Sorrow potkáváte cestou prvních 100 vojáků, které jste během hry zabili a dělají různé pohyby v závislosti na tom, jak zemřeli.

Během souboje The Sorrow řekne „You will be killed by your sons. Light and darkness are reproducing inside of you.“, což je narážka na zrození Solida a Liquida a na to, že Big Bosse zabije Solid Snake.

Řeka, kterou prochází Snake v souboji s The Sorrowem, je Sai no Kawara, což je pro Japonce něco jako řeka Styx – symbolizuje hranici mezi materiálním a spektrálním světem.


TIKHOGORNYJ, GROZNYJ GRAD

Místo za vodopádem používá EVA často, což dokazuje použité ohniště.

Pokud vejdete za vodopád v Alert Phase, tak EVA nepřijde hned. Nejdříve se zbaví vojáků, které Snake nezneškodnil a až poté přijede na své motorce.

Snake nabídne EVĚ jídlo, ale ta ho odmítne. Proč? V poslední části hry, kdy s EVOU utíkáte k jezeru se můžete podívat na historii její potravy. I během této tajné mise jedla ty nejluxusnější jídla a právě proto neměla na Snakeovu kořist zrovna chuť.

Ve scéně, kdy se ke Snakeovi EVA po čtyřech svůdně blíží pouze ve spodním prádle, si měl Snake hlasitě polknout vzrušením. Neznělo to ale moc dobře, tak to ve finální verzi hry není.

EVA vymodeluje ze C3 srdíčko. Toto srdíčko Snake použije jako poslední C3 na zneškodnění Shagohoda.

Poté, co se EVA rozloučí se Snakem, stihne nastražit C3 na mostě a vrátit se do podzemí Groznyj Gradu, kde ukradla Philosopher’s Legacy.

Když se Snake EVY zeptá na její pravé jméno, neřekne mu ho, aby si získala jeho respekt.

Poté, co Snake nastraží první dvě C3, zavolá mu Eva a řekne mu, že ho bude čekat na mostě. Když se jí poté pokusíte zavolat, nedovoláte se, protože ve skutečnosti na Snakea nečeká, ale infiltruje se do podzemí Groznyj Gradu, aby získala Philosopher’s Legacy.

Pokud bojujete s Volginem příliš dlouho, může dojít k explozi C3 a to i během cut-scény. Když se během cut-scén podíváte z pohledu první osoby, uvidíte The Sorrow s cedulkou o zbývajícím čase. Když vyprší během cut-scény, uslyšíte výbuch, obrazovka zbělá a nastane Game Over.

V původní verzi hry Volgin nezničí rádio EVY, tento záběr byl do hry doplněn až později.

Poté, co Volgin kopne EVU do břicha, tak EVA něco řekne, ale není ji vůbec rozumět. Říká: „You piece of shit!“

Snake se až teď zeptá, co je to Philosopher’s Legacy. Přemýšlel o tom celou dobu, až doteď o tom nic nevěděl.

Zaváhání Volgina při předávání Philosopher’s Legacy The Boss bylo doplněno do hry až později, v původním plánu to nebylo.

Podle původního skriptu měl Volgin aktivovat výtah prostým stisknutím tlačítka a ne elektrickým výbojem, jak je tomu ve finální verzi hry. Mimochodem, tento výtah je používán k přenesení nákladu z přízemí do druhého patra.

Červený kostým, který má Volgin pod svým oblečením je z gumy a pás, co má na sobě je tvořen náboji ráže 7.62mm.

Při útěku z hangáru si Ocelot všimně unikajícího Snakea. Tohle nebylo v původním skriptu, bylo to do hry dodáno později.

Pokud se vám doteď nepodařilo získat RPG, bude vás čekat na sedadle spolucestujícího na motorce Evy.

To, že zážeh raketového motoru Shagohodu zasáhl Ocelota, nebyla náhoda. Volgin přijíždějícího Ocelota viděl a tak mu takhle oplatil to, co se stalo v hangáru při souboji se Snakem.

C3 na mostě se dají odpálit pomocí sniperovky i pomocí RPG. Když dojdou náboje, EVA vám dá další.

Pouze část Shagohodu spadla do řeky a to raketový motor.


ROKOVOJ BEREG, ENDING

Finální bitva na louce plné květin byla v mysli Hidea Kojimy již od začátku, protože právě takové místo symoblizuje koloběh života a smrti. Vyroste květina, vytvoří semena, ze kterých vyroste nová květina a tak to pokračuje pořád dokola. To symbolizuje vztah The Boss a Big Bosse.

The Boss měla původně modrý oblek jako měl Solid Snake v MGS1. Barva ale byla změněna na bílou, aby splývala s pozadím ve finální bitvě.

Ve chvíli, kdy Snake míří Patriotem na The Boss se obrazovka změní na fullscreen. To aby si hráč uvědomil, že teď má v moci Snakea opět on a že stejně jako Snakeovi mu nezbývá než zmáčknout spoušť i když nechce.

Bílé květiny měnící se v červené se již dříve objevili ve snímku „Hero“ s Jet Li.

Jizva opouštějící tělo The Boss symbolizuje utrpení a zármutek, které konečně The Boss opouští – konečně je svobodná.

Původně vypadlo Snakeovo vybavení z letadla poté, co Ocelot poškodil jeden z motorů letadla. Ve finální verzi hry ho ale vyhodí Ocelot sám.

Všimněte si, jak Ocelot napodobuje Snakeovo CQC. Když Snake použije nějaký chvat, Ocelot se ho okamžitě naučí a udělá ho taky.

V mnoha ohledech bere Ocelot Snakea jako svého učitele. To je důvod, proč se později přidal do FOXHOUND, chtěl být ve stejné jednotce jako Snake.

Když Ocelot Snakeovi rýpne do jeho pásky přes oči, vymění si se Snakem pohled. Je to pro ně něco jako vzájemný tichý vtip.

Scéna, ve které si Snake vzpomíná na to, co ho učila The Boss o CQC, je jako vystřižená ze Star Wars.

Galena Air Base v Aljašce je ta samá základna, kterou známe z MGS1.

Původně měl medaili Snakeovi dát ředitel CIA, později to bylo změněno na prezidenta.

Ředitel CIA je zodpovědný za celou misi Snake Eater a právě proto mu Snake nepodá ruku.

Muž za ředitelem CIA je ministr obrany, který později vytvoří FOXHOUND.

Pojem „patriot“, kterým nazývají The Boss, nemá nic společného s organizací „The Patriots“.

Poslední skladba „Way to Fall“ je zpráva otce synovi. To, co umírající otec zanechává pro svého syna. Je to zpráva od The Boss pro Big Bosse a od Big Bosse pro Solid Snaka.


Anketa

Jste spokojeni s délkou MGS: Ground Zeroes?

  • Rozhodně ano!
    18.05%
  • Díky znovuhratelnosti spíše ano
    30.46%
  • Spíše ne
    15.38%
  • Rozhodně ne, je to demo
    36.11%

Celkem 15925 hlasů | Staré ankety
Již jste hlasoval/a


Přispějte prosím na webhosting!


Informace a další formy podpory


Přidejte si nás na Facebooku

Hideout na Facebooku




Design by Fineway Studios | HTML & CSS by RaĎim | PHP by snakeeater
Copyright 2004-2007 Metal Gear Hideout