Metal Gear Hideout

 23.10.2017

Informace

  • Premiéra: 14.11.2001 na PS2
  • Výrobce: KCEJ
  • Vydavatel: Konami
  • Typ hry: Stealth Action
  • Technologie: 3D grafika
  • Jazykové mutace: JP, EN
  • Oficiální web: klikni zde

Metal Gear Solid 2

Data vydání "Sons of Liberty"

  • USA(PS2) - 14.11.2001
  • Japonsko(PS2) - 29.11.2001
  • Evropa(PS2) - 8.3.2002
  • Korea(PS2) - 30.5.2002

Data vydání "Substance"

  • USA(XBOX) - 5.11.2002

Hlášky

  • Solidus Snake: Damn the Patriots...!
56.png

Jakákoli vaše Metal Gear tvorba se může objevit na Metal Gear Store. Stačí napsat na admin@metalgearsolid.cz

Návod

Nevíte-li si rady, určitě vám pomůže náš MGS2 Videonávod

Tento návod je napsán pro obtížnost Normal. Jestliže hrajete na jinou obtížnost, najdete ve hře mírné změny jako je počet a umístění zbraní, věciček a dokonce i nepřátel. Další změnou je obtížnost některých "hádanek", jako například jiný počet náloží. A samozřejmě je rozdíl v počtu vašich životů a počtu protivníkových životů.

Infiltrace tankeru

Hru začínáte jako Solid Snake na zádi tankeru U.S.S. Discovery a vaším prvním úkolem je zjistit na můstku cíl plavby. V klidu se rozkoukejte a hlavně se nikam bezhlavě nerozebíhejte. Hned od začátku jste totiž v zorném poli vojáka hlídkujícího na záďové nástavbě. Ve chvíli, kdy se nedívá vaším směrem, se vydejte podél zábradlí na pravobok. Vyběhněte po prvních schůdcích a přelezte překážku, za kterou najdete Chaff Granades a Pentazemin. Seběhněte zpět na palubu a běžte ke druhým schůdkům. Nad kterými ovšem hlídkuje voják, kterého se budete muset zbavit. Stoupněte si pod schůdky, připravte si svou M9 a počkejte, až vám nastaví svá záda. Nejrychlejší účinek bude mít uspávací látka při zásahu do hlavy. Pokud se trefíte do jiné části těla, bude usínání chvíli trvat, a proto je v takovém případě jistější odběhnout někam do krytu. Spícího vojáka můžete odtáhnout na hlavní palubu a vyhodit ho nouzovými vrátky přímo do moře. Po vyčištění cesty jděte do dveří nad schůdky (pokud budete trojúhelník rychle přerušovaně mačkat, Solid Snake je otevře rychleji.). Nyní jste uvnitř záďové nástavby na palubě B. Vaším úkolem je dostat se až na můstek, ale schody na palubě C jsou zablokované. Musíte se tedy chtě nechtě přesunout na levobok. Běžte směrem k přídi a v dlouhé příčné chodbě zneškodněte hlídkujícího vojáka. Doběhněte ke schodišti směřujícímu nahoru a vyběhněte po něm na palubu C. Tam narazíte na bezpečnostní kameru, která monitoruje chodbu před vámi. Jediný způsob, jak ji obejít, je přitisknout se ke zdi a proplížit se přímo pod kamerou (využijte jejího slepého úhlu). Za ní už můžete zase klidně běžet ke schodišti vedoucímu na palubu D. Zde už bude situace o něco těžší. Jděte směrem k pravoboku a vlevo uvidíte dveře vedoucí do malého skladiště. V něm najdete lepenkovou krabici (můžete ji použít jako přenosný úkryt) a náboje do pistole M9. Po chvilce ovšem do skladiště přijde voják, kterého budete muset zneškodnit (naštěstí pro vás si v zápětí po svém příchodu zdřímne). Běžte zpět na chodbu a všimněte si na ní nastražených výbušnin. Jsou napojeny na hustou síť infračervených paprsků, které nejsou viditelný prostým okem. Střelte tedy do hasícího přístroje a ten vám prozradí, kudy přesně nastražené paprsky vedou. Díky tomu zjistíte že u země je dostatečná mezera. Nejprve se ale budete muset zbavit vojáka, který hlídkuje v chodbě za rohem. Počkejte si na okamžik, kdy se zastaví na rohu před vámi, a střelte ho do hlavy. Skácí se k zemi a vy můžete klidně podlézt nastražené paprsky. Za rohem můžete konečně vyběhnout po schodišti na můstek. Na můstku zamíří Solid Snake k navigačním přístrojům a sdělí Otaconovi směr plavby. Během animace uvidíte vojenské vrtulníky vysazující další vojáky a během rozhovoru si všimnete "vojáka" s vysílačkou na levoboku. Po animaci běžte otevřít dveře vedoucí na levobok. Čeká vás první větší souboj.


Olga Gurlukovich

Velmi rychle zjistíte, že v přímém souboji nemáte proti Olze téměř žádnou šanci. Vaší "skoro" jedinou možností tedy bude překvapit ji z boku nebo ze zadu. To se sice může zdát z počátku nemožné, ale po chvilce zjistíte, že se Olga velmi často kryje a přitom není schopná přesně registrovat váš pohyb. V takových chvílích se můžete bez obav proplížit na druhou stranu a potom už zbývá pouze najít si vhodnou střeleckou pozici. Olga totiž bude i nadále odstřelovat místo, kde vás naposled viděla. Ale pozor protože čas od času se i rozhlédne a logicky v případě že ji střelíte vás uvidí. Nejvhodnějšími cíli na jejím těle jsou odkrytá ramena a hlava (zásah do hlavy ji samozřejmě ubere o něco víc). Zhruba po ztrátě poloviny životů Olga odstřelí část plachty a začne se za ní krýt. Vy budete muset druhou část plachty též odstřelit. Pokud jste to ale udělali hned na začátku Olga tento krok přeskočí a rovnou střelí do reflektoru za ní a tím vás osleplý (Udělá to stejně i když plachtu odstřelíte později). Nejjednodušším řešením je střílet naslepo směrem na reflektor a zničit ho (Na obtížnost Hard, Extreme a Europe Extreme reflektor zničit M9 vůbec nejde, tam budete muset střílet naslepo rovnou na Olgu, a že to dá zabrat). Po té na vás Olga začne trochu více házet granáty + pár kulek, ale přestane být zas tak moc opatrná, tak ji budete moc rychleji oddělat.

Po jejím zneškodnění získáte v následující animaci pistoli USP. Nyní je vaším dalším úkolem najít nového Metal Geara a pořídit jeho fotografie. Vaše další cesta tedy povede do nákladového prostoru v podpalubí. Ale nejprve doporučuji vylézt na stožár na střeše můstku a posbírat si pár užitečných věciček jako jsou Brýle pro noční vidění a tlumič pro USP. Dále seběhněte až na palubu B, kde najdete vstup do jídelny. V jídelně zneškodněte hlídkující vojáky a posbírejte pár užitečných předmětů. Pokračujte k malému schodišti na pravoboku (dveře u schodiště na levoboku jsou zablokované). Touto cestou se dostanete do strojovny, ve které narazíte na větší počet hlídkujících vojáků. Běžte rovnou k zábradlí a pozorujte chvíli jejich trasy. Snažte se jich co nejvíce zlikvidovat rovnou z ochozu. (Buď použijte M9 nebo USP ale jen v tom případě že na něm máte tlumič). Seběhněte po schůdcích na prostřední ochoz, běžte do pravého dolního rohu a přeskočte zábradlí. Zde budete skryti před zraky vojáků a můžete si v klidu rozmyslet další cestu. Musíte se totiž dostat na druhou stranu strojovny. Tam vyběhněte po schodech nahoru a na horním ochozu najdete cestu ze strojovny. Běžte chodbou s několika přístroji směrem k přídi a v krátké animaci uvidíte jak jeden z vojáků opraví rozbité dveře a díky tomu vám vpadne do zad. Zbavte se ho a pokračujte směrem k přídi (Doporučuji zbavit se ho okamžitě dříve než vytáhne vysílačku a nebo až poté co domluví s nadřízeným, když totiž ho zabijete uprostřed hovoru, nadřízený pošle posily a...). Tam narazíte na velké množství plastických trhavin C4, u kterých vám tentokrát žádné plížení nepomůže (Pokud použijete cigarety nebo střelíte do pytle s pískem vzadu, uvidíte hustou síť infračervených paprsků). Otacon vám v následujícím rozhovoru prozradí, že paprsky můžete deaktivovat zničením jejich řídících jednotek (malé krabičky s anténkou a zeleným světlem). První leží na skřínce v pravo nahoře, druhá je v pravo na zemi a poslední najdete vzadu za malou skříní vlevo (je lépe vidět pokud si lehnete). Střelte do ní pistolí USP, ale dejte si pozor na C4 kolem. Po zhasnutí poslední červené kontrolky je cesta ke dveřím volná.

Nyní stojíte na začátku dlouhé chodby. Běžte směrem na příď a cestou se porozhlédněte po nějakých praktických předmětech. Všechny dveře do nákladového prostoru jsou ovšem zablokované. Běžte rovně až těsně před sebou narazíte na vojáka, v tu chvíli zatočte doprava a přitiskněte se ke zdi dál od kamery vedle trubky, tak aby jste viděli do chodby. Až tudy projde voják nakloňte se a trubka vedle vás spadne. Voják se lekne a málem zastřelí svého kolegu. Až přejde můžete pokračovat v cestě (dejte si pozor jestli tu chcete používat USP, protože má u sebe baterku a vojáci ji mohou vidět i z větší vzdálenosti). Na konci chodby zatočte doprava a projděte dveřmi na pravobok. Tam pro změnu běžte směrem k zádi. Před koncem chodby vás čeká animace, ve které uvidíte skupinu vojáků zavírat poslední dveře vedoucí do nákladového prostoru. V následujícím nelehkém boji je budete muset všecky postřílet. Pokuste se krýt za bednami a využít granáty, které jsou v úzké chodbě platným pomocníkem (je také rozumné, nejprve se postarat o vojáky s granáty).

Po zabití posledního vojáka se Solid Snake konečně dostane do nákladového prostoru a jeden voják který se dokázal schovat lepe než vy vám odřízne cestu zpět. Stojíte na ochozu nad velkou halou plnou mariňáků, kteří sledují proslov svého velitele. Otacon vám sdělí, že na splnění úkolu máte pouhých sedm minut (zbývající čas můžete sledovat v pravo pod radarem). Jděte doprava a slezte po žebříku o patro níž. Nyní máte před sebou tři různé cesty jak se dostat do třetího "skladu". První je že si doplníte životy na maximum a přeskočíte zábradlí. Takto doručkujete směrem k plátnu a na poslední chvíli vylezete. M9 uspíte mariňáka (Nesmíte ho zabít, pak by jste měli konec hry, přece jenom je to Američan), a pokračujete dál tímto způsobem až do třetí místnosti. Druhý způsob je slézt až dolu k mariňákům a potichu se plížit dopředu kolem nich. Musíte se dostat za plátno, kde na vás čekají dveře. Ve druhé místnosti uděláte to samé, ale pozor obrazovka se přepíná a mariňáci se otáčejí. Takto se dostaňte až do třetí místnosti. A poslední způsob, skoro ten nejbezpečnější. Opět sejděte až dolu, ale lehněte si na zem a propližte se pod projektorem na druhou stranu. Tam otevřete poklop a slezte dolu. Takto se propližte do druhé místnosti. Kde vylezte a opět se propližte pod projektorem, na druhé straně na vás zase čeká poklop. Až slezete dolu takto dolezte až do třetí místnosti (ale pozor protože nad větracíma otvorama stojí mariňáci a občas jim dolu upadne zásobník, tak se raději zastavte, protože by vás mohl vidět). Ve třetí místnosti konečně uvidíte Metal Gear Raye. Nyní musíte udělat čtyři fotografie. První je z levého rohu u dveří, druhá je čelní fotografie, tedy u zdi mezi kameramanama, třetí je z pravého rohu u dveří a poslední je logo MARINES na pravé straně Raye. Tedy musíte se proplížit doprava do zadu. Až budete mít všechny fotografie vraťte se do pravého spodního rohu a použijte počítačový terminál. Otacon zhodnotí vaše fotografie a případně vás pošle udělat je znova :) Když se mu všechny zalíbí dočkáte se přenádherné herní sekvence a rozuzlení této mise.


Infiltrace Big Shellu

Uplynuly dva roky a vy jako Raiden začínáte druhou část hry v podmořském přístavu pro ponorky. Velmi rychle zjistíte že nemáte k dispozici prakticky nic, proto jistě uvítáte alespoň nějaké potraviny. Napravo od schůdků je vstup do šachty, kterou můžete prolézt pro první Ration. Druhý najdete v prostřední skřínce nalevo od dveří. Po jeho sebrání otevřete dveře a projděte chodbou do místa s výtahem. Tam musíte nejprve běžet k počítačovému terminálu v severovýchodním rohu a použít ho. Můžete do něj zadat jakékoliv údaje. Po jeho použití se objeví radar (zmáčkněte tlačítko pro pausu a prohlédněte si mapu celého komplexu). Po použití terminálu rychle utečte dolu a schovejte se za bedny. Stráže se proberou a v zájmu vašeho zdravý je nechodit jim na oči. Ve svém úkrytu chvíli počkejte, než přijede výtah. Nyní si musíte vyčíhat příhodný okamžik a proplížit se za zády jednoho z vojáků do výtahu. Pokud nejsou vojáci příliš blízko, výtah vás automaticky vyveze na střechu plošiny A. Jděte směrem doleva a u plotu budete kontaktováni Campbellem. Ten vás upozorní na malou díru v pletivu, kterou se můžete plížením protáhnout na druhou stranu plotu. Běžte do dveří a seběhněte po schodech. Během animace uvidíte počítačový terminál, který můžete použít pro aktivaci radaru. Váš další krok by měl směřovat do dveří na severozápadní straně místnosti. Ty vedou na můstek spojující plošiny A a B. Ten je ovšem střežen vojáky, díky kterým budete muset využít schopnosti ručkovat po okraji můstku. Jděte na levý můstek a u vnějšího zábradlí stiskněte trojúhelník. Ručkujte směrem k plošině B a až vás mine strážný, opět se trojúhelníkem vyhoupněte nahoru (pozor na šedé mříže, které vás mohou díky svému hluku prozradit). Nyní už můžete bez problémů doběhnout na plošinu B, kde vás čeká dlouhá animace, ve které poprvé potkáte Vampa. Po animaci konečně získáte první zbraň, pistoli SOCOM. Vedle sedícího Pliskina můžete použít počítačový terminál. Rozhlédněte se po nějakých nábojích a potom jděte do severní části plošiny, kde najdete dveře na můstek spojující plošinu B a C. Tam se vám v další animaci představí Fortune.

Od plukovníka Campbella dostanete příkaz vyhledat odborníka na výbušniny, který by měl být někde na plošině C. Přeběhněte tedy rozbitý můstek na plošinu C běžte rovně chodbou až ke dveřím jídelny. V jídelně se setkáte s Petrem Stillmanem. Tento odborník na výbušniny vám prozradí, že v celém komplexu jsou rozmístěné bomby, jejichž exploze by mohla mít fatální následky. Vám bude svěřen úkol postarat se o bomby na plošinách A až E. Jděte doleva a použijte počítačový terminál k aktivaci radaru. Na něm pak zjistíte že bomba na této plošině je umístěna na dámských záchodcích (uvidíte ji jako žlutou skvrnu na radaru). Běžte na záchodky a před umyvadlem uslyšíte pípání bomby. Je umístěna za stropním světlem napravo od umyvadel. Postříkejte ji zmrazovačem (Coolant), dokud vám pípnutí neoznámí její deaktivaci. Vraťte se na plošinu B a jděte do místnost s transformátory. V jejím horním levém rohu je otevřená skříňka, u které slyšíte pípání další bomby. Zavřete skříňku a na stěně u země uvidíte bombu, na kterou musíte opět použít zmrazovač. Pokračujte zpět na plošinu A, kde už bude přístup k bombě o něco těžší. V hlavní kancelářské místnosti jsou v pravo dole dveře, které můžete nyní díky přístupové kartě od Stillmana otevřít. Za nimi je místnost plná trubek. Na pravé straně najdete malé schůdky, přes které se dostanete přímo mezi ně. Nyní se musíte skrčit a proplížit se pod několika šedivými trubkami směrem nahoru a doleva. Až se dostanete pod dvě červené trubky, zatočte směrem dolu a dostanete se do malého prostoru, kde uslyšíte staré známé pípání. Pod nádrží směrem nahoru je totiž další bomba, kterou musíte zmrazit.

Po jejím zneškodnění se dostaňte stejnou cestou ze spleti trubek a běžte na můstek spojující plošiny A a F. Tento most je stejně jako skladiště na plošině F dvoupatrový. Nejprve běžte do horního patra. Jděte rovně (pozor na hlídkujícího vojáka) a na konci chodby uvidíte nahoře vchod do malé místnosti, ve které najdete uspávací pistoli M9. Bez té by bylo vyčištění tohoto skladu zbytečně obtížné. Seberte obě krabice nábojů a běžte ven na můstek, seběhněte po schodech dolů a vejděte do spodního patra skladiště. Schovejte se hned za první bedny a uspěte vojáka, který zde hlídkuje. Jeho spící tělo odkliďte někam stranou, protože se občas zajde jeden ze strážných z horního patra. V dolní části tohoto patra najdete dvoje dveře. V pravých najdete minohledačku a v levých konečně terminální počítač, který vám zapne radar. V této místnosti si všimněte ve spodní části malého otvoru země, kterým se můžete proplížit do jinak nepřípustné části protější místnosti. Zde najdete velmi užitečný tlumič pro pistoly SOCOM. Nyní už zbývá pouze zneškodnit bombu, která je schovaná za několika bednami ve spodním patře. Vyběhněte tedy do horního patra zlikvidujte hlídkující vojáky. Když je vzduch čistý, jděte do levé části horního patra a přelezte zábradlí nad bednami, které blokují přístup k bombě. Seskočte na jednu z nich a zmrazovačem zneškodněte bombu. Teď vás čeká další práce na plošině E. Naštěstí bude o něco jednodušší. Po vyběhnutí na most spojující plošiny E a F vás kontaktuje tajemný pan X a prozradí vám, že je most před vámi plný min. Použijte minohledačku (Zvolte ji jako aktivní předmět) a na radaru uvidíte žluté mini a směr jejich detektoru. Při jejich sbírání se budete muset plížit (zůstanou ve vašem inventáři a vy je budete moci použít jako zbraň). Musíte se vždy dostat za ně a zezadu je bez problému seberete, ale musíte u toho ležet. Jistější bude posbírat je všechny, později by se vám to mohlo vymstít.

Po vyčištění můstku přeběhněte do hlavní místnosti plošiny E. Tam zlikvidujte stráže a vyběhněte nahoru po schodišti v pravo. Dostanete se na ochoz kolem plošiny a v následující animaci uvidíte po dlouhé době Olgu Gurlukovich. Po jejím skoku přes zábradlí vyběhněte po schodišti na přistávací plochu a zbavte se hlídkujících vojáků. Běžte ke stojícímu Harrieru a propližte se k jeho zadním kolům, před kterým je nastražena předposlední bomba. Zmrazte ji a běžte dolu do místnosti s dopravními pásy. (Pokud hrajete na obtížnosti Hard, Extreme a Europe Extreme, nachází se zde ještě jedna špatně nalezitelná bomba, jezdí totiž na jedné z krabic na pohyblivém pásu.) Vlevo nahoře zde najdete dveře vedoucí na můstek spojující plošiny D a E. Zde je jen na vás, zda do plošiny s kalištěm vstoupíte horním, či dolním vchodem. Zneškodněte strážné a dejte si pozor na hlídky, které budou tuto plošinu navštěvovat častěji, než by vám to bylo milé. Poslední bomba je schována pod poklopem v severní části spodního ochozu. Jednoduše poklop otevřete zmáčknutím trojúhelníku a použijte na bombu mrazící plyn. Po zneškodnění poslední senzorem zachytitelné bomby vás čeká o něco těžší úkol. Budete muset najít bombu, která znamená opravdovou hrozbu pro celý komplex. Pro její nalezení ovšem budete potřebovat senzor nového typu, který vám Peter Stillman zanechal na plošině C. Přeběhněte tedy můstek spojující plošiny C a D. V jídelně najdete ve Stillmanově skrýši senzor B, který vám pomůže při hledání další bomby. Následuje animace, během které je ovšem bomba aktivována a vy máte na její deaktivaci pouhých 400 sekund. Co nejrychleji tedy běžte na plošinu A. Tam musíte po schodišti ve východních části plošiny vyběhnout na střechu a sjet výtahem až na úroveň mořské hladiny. Pokračujte do místnosti, kde jste začali. Když použijete senzor B uslyšíte pípání, které se bude zrychlovat, pokud se přiblížíte k bombě. Jděte do jižní části místnosti (na jih od otvoru vedoucího do moře) a najděte si úhel, ze kterého uvidíte bombu, která je připevněna ze spodu na trupu miniponorky. Jako u všech předešlých bomb použijte na její likvidaci zmrazovač. Běžte zpět do místnosti s výtahem, kde vás čeká krátký a netradiční souboj.


Fortune

Vzhledem k jejímu štěstí nemá téměř žádný smysl pokoušet se ji zranit. Tento souboj se tedy omezí pouze na vyhýbání se jejím střelám. Díky zaměřovacímu paprsku budete mít naštěstí šanci odhadnout okamžik a směr jejího výstřelu, a proto by pro vás neměl být problém tento nervový souboj přežít. Pokud byste začali hořet, tak použijte hvězdy a oheň během pár okamžiků uhasíte. Po nějaké době naštěstí plukovník Campbell svým hovorem tento souboj přeruší a vzápětí následuje animace, během které se dostanete zpět na střechu plošiny A.

Opět je zde limit 400 sekund. Během něj se musíte tentokrát dostat na střechu plošiny E. Cestou ze střechy si dejte pozor na nově položené miny. Na můstek mezi plošinami A a F se dostanete velmi rychle. Nebezpečí na vás však číhá až ve skladišti na plošině F. Pokud si nechcete úkol zbytečně stěžovat, seběhněte na spodní můstek a skladiště proběhněte nižším patrem, kde na vás čeká jediný voják, kterého se bez problému zbavíte. Po absolvování skladiště se ovšem bezhlavě nevrhejte na další můstek. Je totiž chráněn dvěma bezpilotními prostředky, které vám dokáží pěkně znepříjemnit život. V klidu vykoukněte ze dveří a střelbou do optiky ve spodních částí těchto poletujících robotů je zničte. Potom proběhněte do hlavní místnosti plošiny E, která je tentokrát plná stráží. Zbavte se hlavně vojáka, který bez ustání sleduje schody vedoucí na střechu. Po uvolnění cesty vyběhněte po tomto schodišti a na přistávací ploše zneškodněte zmrazovačem na míle viditelnou nastraženou bombu. Tím ovšem váš úkol na této střeše rozhodně nekončí.


Fatman

V následující animaci se vám představí tlouštík na kolečkových bruslích, který je oblečen do speciálního pyrotechnického obleku. Po krátkém rozhovoru začne všude kolem rozmísťovat své časované nálože, které musíte co nejrychleji najít a zneškodnit svým zmrazovačem. Jeho automatická zbraň pro vás naštěstí neznamená žádné velké nebezpečí. Po zlikvidování první série bomb, přichází vaše chvíle. Pasivním rozmrazováním bomb tento souboj totiž rozhodně nevyhrajete. Díky pyrotechnickému oblečku ale není lehké Fatmana zranit. Jeho jediným zranitelným bodem je totiž jeho plešatá hlava. Pokud je ale v pohybu, je takřka nezasažitelný. Fatman se naštěstí občas zastaví aby se rozhlédnul a tím vám nabídne šanci jak ho trefit. Pokud k vám ale stojí zády, je díky svému vysokému límci jeho hlava v bezpečí, v tu chvíli můžete použít jeho druhou slabinu a tj. trefit ho do bruslí. V tu chvíli Fatman upadne a s jeho postavou mu trvá docela dlouho než se postaví, nyní máte šanci přijít k němu, najít si nejlepší pozici a z bezprostřední blízkosti mu napálit kulku přímo do lebky. Pokud jste rychlí stihnete ho trefit v této situaci i několikrát. Po chvilce ovšem zase začne klást bomby, kterých se musíte co nejrychleji zbavit (zkuste využít chvilek, kdy při kladení bomb stojí v klidu). Jeho smrtí ale souboj nekončí. Ještě před tím, než se odebere na onen svět, vám totiž prozradí, že je někde v okolí poslední bomba, která je schopna zničit celý komplex. Řešení je však jednoduché, stačí schovat zbraň a odtáhnout Fatmanovu mrtvolu. Pod jeho tělem se totiž schovává ona bomba, kterou zase deaktivujte zmrazovačem.

Cestou z přistávací plochy vás překvapí Ninja. Během animace vám předá kromě nepřátelské uniformy ještě přístupovou kartu druhé úrovně. Ta vám totiž umožní získat druhou nepostradatelnou součást vašeho převleku, kterou je ruská útočná puška AKS-74u. Budete pro ni muset dojít do skladiště na plošině F. Ve skladišti seběhněte nejdříve do nižšího patra. Tam najdete na severní stěně dvoje dveře vedoucí do velké místnosti, ve které leží hledaná AKS-74u + náboje. Po jejím získání vyběhněte nahoru po schodech a navštivte další dvě místnosti, jejichž dveře jsou označeny nápisem Lv-2. V té západnější jsi ovšem musíte dát pozor na infračervené paprsky napojené na životu-nebezpečné množství semtexu, za nimž se nachází útočná puška M4. Teď jste se již dostatečně vyzbrojili pro infiltrování centrální plošiny Shell 1. Jděte na můstek spojující plošiny E a F, pře který vede jediná možná cesta. Přes můstek vedoucí na plošinu Shell 1 musíte přeběhnout bez zastavení, protože podlaha je rozbitá a hroutí se pod nohama. Před vstupem dovnitř si oblečte ruskou uniformu a do ruky si vezměte AKS-74u. Jedině s touto kombinací vás vojáci v Shell 1 budou považovat za jednoho z nich. Uvnitř vám radím chodit pomalu a nesmíte do nikoho strčit. Nejprve běžte do jižní části, kde najdete počítačový terminál. Také je zde několik skříněk se zajímavými věcmi. Poté jděte k výtahu a vyjeďte s nim do patra B2.

Zde vidíte místnost plnou počítačů. V ní najdete na severovýchodě počítačový terminál a na severozápadní straně najdete směrový mikrofon. Po jeho sebrání jděte zpět k výtahu a zamiřte si to do patra B1. Jděte hned od výtahu do místnosti na východě, kde se nachází počítačový terminál. Po jeho použití se vraťte na chodbu a běžte ke dveřím, které jsou vybaveny zornicovým skenerem. Pro překonání této ochrany použijte vojáka, který se u skeneru pravidelně zastavuje. Stačí počkat blízko dveří a ve chvíli, kdy je voják natočen čelem ke skeneru, k němu zezadu přistupte, odložte zbraň a zmáčkněte čtvereček. Raiden přitiskne jeho obličej na skener a dveře se otevřou. Dveřmi jste se dostali do místnosti plné rukojmích. Vaším úkolem je pomocí směrového mikrofonu najít zvláštního agenta Amese, kterého poznáte podle specifického zvuku jeho kardiostimulátoru. Prozkoumejte lidi a na každého namiřte směroví mikrofon a stiskněte trojúhelník. Raiden se zeptá jestli ta osoba je Amese. Nebudu vám psát kde se nachází protože vždy je jinde. Až ho najdete začne dlouhá animace, během které získáte přístupovou kartu třetí úrovně. Na konci animace se k vám bude blížit Revolver Ocelot a vy musíte co nejrychleji si vzít do ruky AKS-74u + Oblečení (pokud ho nemáte). Začne další animace u které jste odhaleni a Ninja vám zachrání život. Nyní jste přišli o své maskování a tak se musíte co nejpotišeji dostat z plošiny. Běžte k výtahu a zbavte se rychle vojáka, který před ním stojí. Vyjeďte do prvního patra (Odkud jste přišli) a v příhodný okamžik se postavte pod kameru v severovýchodním rohu. Odtud můžete zastřelit nebo uspat vojáky, kteří hlídají východní chodbu. Po jejich likvidaci, můžete proběhnout chodbu, akorát ještě pozor na kameru.

Před opuštěním plošiny Shell 1 nejprve ze dveří sestřelte kolem poletující strážní roboty a potom také vojáka na střeše plošiny E. Potom přeběhněte do skladiště na plošině F. Zde už se budete cítit jako doma a zneškodnění hlídkujících vojáků by vám nemělo dělat problémy. Najdete tu nyní tři nové místnosti, které se zpřístupnily díky nové přístupové kartě. Ve východní místnosti naleznete sniperku PSG1, nezapomeň vlézt do malé šachty na východní stěně. Najdete zde PSG1-T, na použití uspávacích nábojů. Po získání nového vybavení běžte do kaliště na plošině D. Do plošiny D vstupte horním vchodem a běžte rovnou ke dveřím vedoucí přímo na sever. Za nimi se skrývá můstek spojující plošiny D a G. Nyní se moc nehejbejte protože všude kolem vás jsou infračervené jednotky a samozřejmě i halda C4. Používejte PSG1 spolu s Diazepanem aby se vám netřásli ruce a netrefily jste semtex. Čtyři najdete přímo na můstku (Jedna je docela blbě schovaná v severozápadním rohu). Další čtyři jsou schovány na plošině G (jedna z nich je schována za vlajkou vlevo a druhá problémová jednotka je schována v hejnu racků napravo od můstku). Předposlední najdete nad dveřmi za svými zády a poslední je upevněna na strážním robotovi, který poletuje nad plošinou G (Při likvidaci řídící jednotky, nesmíte zničit robota). Po deaktivaci infračervených paprsků však zábava na tomto můstku nekonči, naopak teprve začíná. Během následující animace se totiž na scéně objeví "Solid Snake", hmm teda alespoň to o sobě tvrdí. V tu chvíli ale se naštve Pliskin a odhalí vám pravdu, že on je Solid Snake a ten dole je jeho bratr Solidus Snake. Po chvilce se objeví Harrier a napadne vás... Posbírejte Stingery, které vám Pliskin, vlastně Solid Snake hodí z vrtulníku, a připravte se na další velký souboj. (Pokud vlastníte Dolby Digital 5.1 soustavu, tak si ji na tento souboj určitě připojte a zvuk dejte naplno, je to zážitek, na který se nezapomíná).


Harrier

Tentokrát vás čeká velmi specifický souboj. Budete totiž bojovat s letounem kroužícím kolem spojovacího můstku. Váš úspěch přitom bude záviset na schopnosti krýt se před jeho útoky (Což neni s raketometem na rameni vůbec nic jednoduchého, ale celý souboj jde udělat bez ubití životů.). Většinu času budete sledovat letoun ze zaměřovače Stingeru. Pokud Harrier začne útočit musíte se co nejrychleji schovat do bezpečí. Ale kam se schovat? Pokud se Harrier z velké dálky rozlítne na vás znamená to že bude střílet z kulometu, v tu chvíli se stačí schovat opačným směrem za jeden ze sloupů a nebo rychle přeskočit plot a slezte do spodní části můstku. Před raketami je to také nejbezpečnější dole. Ale bohužel zespoda se velmi špatně střílí, takže to chce být neustále v pohybu. Když poškodíte Harrier asi tak z jedné čtvrtiny vypustí na vás dvě ničivé rakety. V tu chvíli je asi nejlepší rychle se schovat ve spodním patře co nejdál od místa kam míří, nejlépe na opačnou stranu. Solid Snake vám nahoru hodí Ration v případě že už mít žádný nebudete a vaše zdraví bude kolem poloviny a míň. Dalším jeho speciálním útokem je horký plyn z jeho trysek, prostě vletí nad vás a bude se vás snažit ogrilovat. Stačí jen když si zase skočíte do spodního patra a schováte se pod střechu. V tu chvíli radím podívat se na poletující vrtulník, Snake totiž vytáhne svůj starý Stinger a začne pálit po Herrieru sám. Poté co odletí zase chvíli bojujte normálně, tj. Raketa -> Stinger... Po chvíli k vám přiletí ze strany a začne na vás pálit ohromnou sadu pomalých raket. Rychle se schovejte za nejbližší zeď a po té co přestane vystřelte do něj co nejrychleji alespoň tři Stingery. Poté občas ještě udělá tenhle útok a za chvilku by jste ho měli vyřídit. Co se týče útoku, vaše Stingery se budou zaměřovat na čtyři citlivé body. Je prakticky jedno který z nich zasáhnete (Body si vybíráte zaměřováním). Je ale dobré je střídat, protože se díky tomu rychleji zaměří. Při střelbě si také nezapomeňte dávat velký pozor na vrtulník, který se vám bude plést do cesty (pokud na něj vystřelíte Snake vám přestane házet vybavení a pokud na něj vystřelíte víckrát, Solid Snake se naštve a začne střílet Stingery po vás a když vrtulník sestřelíte, hra skončí).

Po sestřelení Harrieru se pustí animace ve které Harriera zachrání Metal Gear Ray a Vamp jakožto pilot se hezky proběhne...Nyní je můstek sice volný, ale pořádně rozbitý. Naštěstí vydrželo potrubí, jež vede napravo od trosek, které z můstku zbyli. Nyní tedy máte dvě šance jak se dostat na druhou stranu. První je obtížně přeskočit hvězdou na druhou stranu a získat potřebnou věcičku a nebo opatrně jít k pravému zábradlí a přeskočit ho (přitiskněte se k němu a stiskněte trojúhelník). Přeručkujte až nad potrubí (Svou pozici si můžete kontrolovat pohledem z první perspektivy) a pusťte se. Jděte pomalu směrem k plošině G a zvláštní pozor si dávejte na místech, která jsou plná ptačího trusu. Pomalu vylezte nahoru a jste v bezpečí. Bohužel touto cestou jste přišli o cenný tlumič na AKS-74u. Nyní vylezte na plošinu vpravo a přeběhněte tento ochoz (na několika místech se propadá). Před koncem tohoto ochozu přeskočte zábradlí a pusťte se nad můstkem, který vede k plošině L. Na horním můstku se objeví vojáci, kterých bude lepší se zbavit. Po jejich likvidaci běžte po můstku až k první díře. Tu lehce překonáte přitisknutím se k severnímu zábradlí. Před další dírou musíte naopak přelézt jižní zábradlí a podél díry přeručkovat. Na konci můstku stačí vylézt po žebříku na horu a jste na dalším ochozu, který vede kolem celé východní části plošiny L. U oken na jižní straně plošiny ovšem budou hlídkovat vojáci. Můžete kolem nich buď proběhnout nebo je skrze okno střelit do hlavy. Za dalším rohem na vás čeká poletující strážný robot, který by mohl pro některé jedince být trochu obtížný. Po jeho sestřelení běžte na konec ochozu, kde stejně jako před chvilkou přeskočte zábradlí a pusťte se na můstek pod vámi. Cestu na plošinu Shell 2 ale stráží hned několik poletujících robotů, které bude jistější sestřelit z uctivé vzdálenosti.

Po vstupu do prvního patra plošiny Shell 2 shlédnete dlouhou animaci, ve které použijete k odposlechu rozhovoru směrový mikrofon. Po ukončení animace je vaším úkolem najít ručně naváděné střely NIKITA. Oběhněte celé patro chodbou po jeho obvodu. V severozápadním rohu patra najdete malou otevřenou místnost, ve které je počítačový terminál. Po jeho použití si běžte přivolat výtah, se kterým musíte sjet do patra B1. Tam najdete další počítačový terminál hned vedle výtahu. Po jeho použití se vám opět objeví radar, který je zde opravdu životně důležitý. Kromě uspořádání chodeb na něm totiž také vidíte světlé skvrny, což jsou vzduchové bubliny (jediná místa, na kterých se můžete nadechnout). Hledanou NIKITU najdete ve středu vytopeného komplexu (Zhruba na místě, kde se protínají spojnice čtyř vzduchových bublin tvořících čtyřúhelník). Cestou k němu si ovšem dávejte pozor na několik min, na které v zatopených chodbách narazíte. Po nalezení NIKITY se vraťte do prvního patra a jděte do malé temné místnosti v jihozápadním rohu. Zničte oba automatické kanóny na stěnách a vyskočte na velkou bednu s raketami NIKITA. Uprostřed severní stěny uvidíte otevřený vstup klimatizace, do kterého musíte vystřelit raketu NIKITA. Musíte s ní prokličkovat do místnosti s presidentem (pokud pořád kličkujete raketa nenabírá rychlost). Tam se zaměřte na velkou skříň s červenými světly. Pokud ji úspěšně zničíte můžete proběhnout po deaktivované podlaze k presidentovi. President vám v dlouhém rozhovoru prozradí skutečnost, že celý komplex je jen obrovským krycím projektem. Ve skutečnosti je zde vyvíjen Arsenal Gear, který je zbraní úplně nového typu. Jediný způsob, jak zastavit jeho uvedení do provozu, je nahrát do jeho systému virus. Tuto operaci však může zvládnout pouze jediná osoba - Emma Emmerich. Vaším dalším úkolem je dopravit Emmu k počítačovému terminálu v Shell 1, ze kterého by se virus mohl dostat do systému Arsenal Geara. Nejdříve ji ale budete muset najít. K tomu vám pomůže přístupová karta úrovně čtyři, která vám otevře dříve nepřístupné dveře v zaplaveném patře B1. Běžte tedy do výtahu a sjeďte o patro níž. Tentokrát se ovšem zaplavenými chodbami musíte dostat až na konec celého patra. Hlavní nebezpečí vás čeká v nejjižnější místnosti, která je plná trosek. Po dosažení dveří by ovšem bylo předčasné se radovat. V místnosti za nimi vás totiž čeká souboj s Vampem.


Vamp

V této místnosti se budete moci pohybovat pouze po můstku, který vede nad bublající vodou, která je pro vás díky svému složení smrtelná. Na začátku souboje vám dá Vamp šanci na velmi jednoduchý zásah. Stojí nehybně na vodě a vy do něj můžete bez jakýchkoliv obav vystřelit granát z RGB6 (pokud nemáte náboje, seberte bednu s náboji v severovýchodním rohu). Vamp skočí do vody a vy získáte čas na rozstřílení světel, která vidíte u stropu (jejich likvidace vám velmi usnadní konec souboje). Pokud nechcete čekat až Vamp vyleze z vody prostě mu do vody střelte dvě nebo tři Stingery, on se trochu přidusí a vyleze. Zůstaňte stát v prostřední části jižního můstku a počkejte na Vampa, který ve věčině případech vyskočí z vody na severním můstku přímo před vámi. Chvíli po výskoku je zranitelný a vy do něj můžete vystřelit další raketu nebo granát. Občas bohužel vyskočí na ochoz v prvním patře a rovnou na vás začne házet svoje nože. Po většinu času má kolem sebe červené pole, které znamená že je připraven se vyhnout každé vaší střele. Počkejte si na okamžik, kdy pole zmizí a vystřelte do něj. Když na vás Vamp vyhodí nůž jednoduše se mu uhněte nebo se ho pokuste sestřelit. Nejnebezpečnější chvilky začínají, když vás Vamp začne honit po můstku s nožem v ruce. V takové chvíli je lepší vzít nohy na ramena a utíkat pořád dokola. Zřejmě se zranění nevyhnete, ale musíte se jej pokusit minimalizovat. Samozřejmě se Vampa můžete pokusit zasáhnout z nějaké automatické zbraně, ovšem vaše šance na úspěch je díky jeho rychlosti mizivá. Opravdu do tuhého půjde ve chvíli, kdy Vampovi začne docházet život. Pokud byste nezničili všechna světla, může speciálním nožem zasáhnout váš stín a tím vás znehybnit. Potom není problém naházet na vás celou sérii nožů. Ani bez světel ovšem nebude vaše situace o nic lepší. Vamp bude skákat po místnosti jako šílený a ze všech možných pozic po vás bude házet nože. Ani jedna z těchto metod ovšem není jednoduchá.

Po Vampově smrti je cesta k Emmě volná. Běžte do dveří v severovýchodním rohu místnosti a projděte další zatopenou částí tohoto patra. Seběhněte po schodech do vody a vezměte si do ruky minohledačku, díky které uvidíte pozici počítačového terminálu. Plavte směrem k němu a dostanete se ke schodům vedoucím z vody. V suché místnosti použijte počítačový terminál a běžte k prostřední skřínce u severní stěny místnosti. V té totiž najdete schoulenou Emmu, která se zde schovala před teroristy. Po dlouhém rozhovoru, ve kterém vám Emma vysvětlí princip systému GW, se budete muset opět vydat do zaplavených chodeb. Ale je tu jeden háček, totiž Emma neumí plavat, tak ji budete muset vzít na záda. Bohužel pro vás Emma nemá tak velkou kapacitu plic jako Raiden a z toho důvodu si budete muset při plavání opravdu pospíšit a častěji se nadechovat. Po vynoření v nezaplavené části patra vezměte Emmu za ruku (pokud máte v ruce zbraň, tak ji schovejte a zmáčkněte a držte trojúhelník). Projdete místností kde se odehrál souboj s Vampem. A nyní vás čeká další plavecká vložka, ve které si užijete zejména v nepříjemné změti trosek. Pokud budete plavat dostatečně rychle, jste během chvilky u výtahu, kde se však projeví Emmin strach z brouků. Naštěstí sebou máte praktický zmrazovač, kterým stačí brouky lehce postříkat. Ti zalezou do svých děr ve stěnách a cesta je volná (nedoporučuji si mezi brouky lehat, protože jeden z nich vám vždy naleze na Ration a po chvilce vám ho sežere, jediný způsob jak se ho zbavit je pořad co nejrychleji si vybírat věcičky až z nich vypadne).

Sjeďte výtahem do prvního patra a s Emmou za ruku se probojujte ven z plošiny Shell 2. Před tím než vyjdete z plošiny Shell 2 na spojovací můstek, pouze vyhlédněte ze dveří. Kolem totiž poletuje několik strážných robotů, kterých se musíte zbavit. Také si dejte pozor na vojáka, který střeží severní část můstku spojujícího plošiny K a L. Po vyčištění cesty vezměte Emmu opět za ruku a doveďte ji ke dveřím do plošiny L (cestou vám překáží hořící podlaha, tak tu jednoduše uhaste zmrazovačem). Sice nemáte přístupovou kartu, ale Emma vám v krátké animaci předá tu svou. Uvnitř si dejte pozor na dva vojáky, kteří hlídají šachtu uprostřed plošiny. Opatrně nakoukněte za roh a ve vhodný okamžik je zastřelte. Potom vezměte Emmu za ruku a běžte dále do malé místnosti v jižní části plošiny. Tam Raiden otevře poklop a oba slezou po žebříku až k mořské hladině. Zde vás čeká nelehký úkol. Musíte pomocí PSG1 krýt Emmu. Ta bude pomalu přecházet po pontonovém můstku, který vede až k plošině E. Nasaďte si brýle pro noční vidění a lehněte si. Díky brýlím uvidíte na můstku spoustu min, které musíte přesnou střelbou odstranit (zase, pokud se vaše ruka bude moc třást vezměte si Diazepan nebo Pentazemin). Potom se věnujte vojákům na prvním opěrném sloupu. Dokáží opravdu potrápit. Potom vás čeká střelba na strážní roboty, kteří poletují podél můstku mezi prvním sloupem a plošinou E. Naštěstí vám na pomoc přijde Snake. Po tom, co se vám ohlásí, mu zavolejte zpět. Pak už pouze stačí dívat se optikou PSG1 na práci profesionála Solid Snakea. Ale těsně před plošinou E vás čeká ještě trocha práce. Vamp - Náhle se před vámi vynoří z vody a chytí Emmu jako rukojmí. Vezměte si PSG1-T (kdybyste minuly uspávací šipky uberou Emmě při zásahu méně životů) a nadopujte se Pentazeminem. Nejlepším bodem pro míření je Vampova hlava. Střílejte co nejrychleji, jinak může Vamp Emmu zabít. Jeho zabití by vám při troše štěstí nemělo trvat déle než pár sekund.

Po dosažení plošiny E vás čeká po delší době souboj s časem. Musíte se totiž v časovém limitu dostat do patra B2 na plošině Shell 1. V místnosti se šachtou běžte do západních dveří a dostanete se na stará známá místa. Rychle se dostaňte do Shell 1 a tam běžte přímo k výtahu (jinak narazíte na mini), kterým sjedete do patra B2. V průběhu velmi dlouhé a smutné animace se dostanete překvapivým způsobem na palubu aktivovaného Arsenal Gearu. Čeká vás staré známé mučení, během kterého musíte co nejrychleji mačkat trojúhelník. Po jeho skončení vás Olga vysvobodí a vás čeká útěk v rouše Adamově. Ve skřínce vedle dveří seberte lék proti prochladnutí a vyjděte z mučírny ven. Dostanete se do malé místnosti, ve které je počítačový terminál. Použijte ho a vyběhněte do velké haly, ve které je několik Metal Gearů. Ti vás ale naštěstí ohrožovat nebudou, protože jsou deaktivovaný. Vaším úkolem je totiž dostat se ke dveřím, které jsou v severovýchodní části prvního patra. Úkol to ale nebude poněkud jednoduchý, protože Raiden je prakticky bezmocný. Pokud by vám cesta ke dveřím trvala moc dlouho a začalo vám ubývat zdraví, vezměte si lék proti prochladnutí. Již v hale začnete dostávat zmatečné zprávy od plukovníka Campbella. Až se dostanete do dlouhé chodby se zamčenými dveřmi, budou již plukovníkovy zprávy zcela nesmyslné. Nakonec vám zavolá Rose a v chodbě za vašimi zády se objeví Solid Snake ve svém oblíbeném kvádru. Předá vám oblečení a nějaké věci a vás čeká bitva plná krve. Vezměte si buď jednu z automatických zbraní nebo nově získaný meč a pusťte se do útočících vojáků. Je dobré prostřílet se co nejrychleji na konec chodby, kde se rychle naučíte znát místa kde jsou vojáci. Hlídejte si je a střelbu po vojácích na horních ochozech nechte na Solid Snakeovi. V následující kruhové místnosti se držte poblíž Snakea a užívejte si vraždění nevídaných rozměrů. Po něm vás čekají už jen finální šéfové.


Metal Gear RAY

Pokud jste čekali, že bude jedním z finálních bossů Metal Gear RAY, pak jste se mýlili. Budete totiž bojovat s celou armádou. Naštěstí nebudete muset zničit všech 25, kteří se nacházejí v prostorách Arsenal Gearu (počet RAYů se liší podle obtížnosti). Takže je načase zvednout na rameno Stinger a pustit se do nich. Na začátku je důležité co nejlépe využít doby, kdy řvou na uvítanou a útočí pouze sporadicky. Jak můžete sami vidět, na jejich těle jsou tři zasažitelné body - obě kolena a hlava. Jediným zranitelným místem je ovšem hlava. To ale neznamená že je střelba do kolen zbytečná. Pokud totiž Metal Gear RAYe střelíte do kolena, tak se zahne a rozevře tlamu. Když mu v této pozici střelíte do hlavy, ubere mu to opravdu značnou část energie. Doporučuji používat taktiku střídání cílů, protože než Stinger u poškozeného RAYe aktualizuje pozici, mezitím můžete střílet do jiného a ušetříte si tím čas. Také si nepřipouštějte RAYe moc blízko k sobě, nebo na vás použije vodní laser a ten vás téměř zabije. Ale v tuto chvíli když střílí na vás laser a vy mu rychleji do otevřené tlamy vložíte Stinger, ubere mu to velmi vysoké procento energie. Jejich útokům se snažte co nejrychleji vyhnout, nejčastěji používejte hvězdu. Tou třeba přeskočíte kulomet a když u hvězdy budete držet X na konci ní si lehnete a to poslouží proti naváděným střelám. Občas také vyhoďte nějakej ten Chaff Granade a tím mu dočasně poškodíte zaměřovací systém.

Až zničíte posledního RAYe, přijde na řadu ultra dlouhá animace při které se dozvíte rozluštění celé hry, ve chvíli kdy vás váš otec začne škrtit nezapomeňte co nejrychleji mačkat trojúhelník.


Solidus Snake

Poslední souboj je naštěstí mnohem jednodušší než ten předchozí. Díky charakteru jediné možné zbraně si totiž nemusíte lámat hlavu s hledáním protivníkových slabin. Jde pouze o vhodné načasování útoků. To znamená naučit se poznat situace, ve kterých není Solidus Snake schopen vykrýt váš útok. Tyto šance přicházejí vždy když Solidus ukončí svůj útok. V tomto souboji je tedy hlavním předpokladem umět vyhnout se jeho útokům. Když to zvládnete tento souboj pro vás bude hračka. Ták a je tu závěrečná animace + titulky + rozhovor navazující na další pokračování.



Autor: Jakub Holý

Anketa

Jste spokojeni s délkou MGS: Ground Zeroes?

  • Rozhodně ano!
    18.06%
  • Díky znovuhratelnosti spíše ano
    30.48%
  • Spíše ne
    15.41%
  • Rozhodně ne, je to demo
    36.06%

Celkem 15970 hlasů | Staré ankety
Již jste hlasoval/a


Přispějte prosím na webhosting!


Informace a další formy podpory


Přidejte si nás na Facebooku

Hideout na Facebooku




Design by Fineway Studios | HTML & CSS by RaĎim | PHP by snakeeater
Copyright 2004-2007 Metal Gear Hideout