Metal Gear Hideout

 29.6.2017

Informace

  • Premiéra: 14.11.2001 na PS2
  • Výrobce: KCEJ
  • Vydavatel: Konami
  • Typ hry: Stealth Action
  • Technologie: 3D grafika
  • Jazykové mutace: JP, EN
  • Oficiální web: klikni zde

Metal Gear Solid 2

Data vydání "Sons of Liberty"

  • USA(PS2) - 14.11.2001
  • Japonsko(PS2) - 29.11.2001
  • Evropa(PS2) - 8.3.2002
  • Korea(PS2) - 30.5.2002

Data vydání "Substance"

  • USA(XBOX) - 5.11.2002

Hlášky

  • Olga Gurlukovich: I've been with the unit since I was born. I grew up on the battlefield. Conflict and victory were my parents. The unit is my life, my family. We've shared everything - all the bad and all the good. I have no one - nothing except the unit. Nothing else matters to me! Whoever you are, you‘re not stopping us!
42.png

Jakákoli vaše Metal Gear tvorba se může objevit na Metal Gear Store. Stačí napsat na admin@metalgearsolid.cz

Komentáře tvůrců

Následující komentáře tvůrců MGS2 se vztahují k japonské verzi, tudiž ne vše musí odpovídat ostatním verzím.

Obecně

V úvodní sekvenci, kdy Snake jde po mostě, byl každý detail důkladně připravený a udělaný záměrně, nic se nestalo náhodně. Každá kapka deště, která spadla na Snakovu pláštěnku, každé zamlžené místo, všechny vlny v oceánu, všechny odrazy vody, vše bylo detailně naplánováno. Kazunobu Uehara (ředitel programátorského týmu) řekl, že programování všech těchto elementů bylo velmi těžké, ale všech požadavků úspěšně dosáhli.

Úvodní sekvence je téměř stejná, jako trailer promítaný na E3 2000.
Opravdu jsem chtěl, aby premiéra byla na E3, protože na E3 1997 byla premiéra MGS1 a vzbudila velmi pozitivní odezvy. Řekl jsme si, že je opravdu třeba mít premiéru MGS2 traileru opět na E3, abychom se zavděčili.

Trailer jsem zaznamenal a připravil sám. Záměrně jsem se v něm nezmiňoval o Raidenovi a držel ho v tajnosti. Původně všechny reakce AI v traileru nebyly naprogramovány, ale byly z jejich originálních in-game reakcí. Použili jsme pak ale jistý trik s umělou inteligencí vojáků, kteří pak dělali přesně to, co jsme chtěli. Zabralo to hodně času. Hodně událostí, jak se ukázalo, bylo ale pouze výsledkem štestí a náhody. Nakonec jsme to vzdali a realizace byla mnohem rychlejší, když jsme přeprogramovali některé umělé inteligence pro trailer tak, aby dělali přesně to, co jsme chtěli.

Když Yoji Shinkawa (designer) viděl trailer, řekl „Wow! Já věděl, že už máme něco dobrého, co můžeme ukázat.“

Když jsme řekli americké pobočce Konami, že trailer je devět minut dlouhý, zalekli se té délky. Velice jsme se premiéry báli, protože v tu chvíli jsme neměli moc informací o tom, co dokáží konkurenční firmy s PS2 enginem. A já jsem se velice bál mého rozhodnutí zaměřit se více na důkladnost grafiky a umělou inteligenci, než na počet polygonů. A také jsme se báli toho, jak bude vypadat nový Resident Evil nebo Final Fantasy na PS2, protože směr, kterým jsme se vydali, by nemusel být dobře přijatý.

Po premiéře traileru lidé nevěřili, že záznam byl představován v in-game grafice. Proto se mi ulevilo a dodalo mi to sebevědomí.

Vzpomínám si, že jsem si šel po úspěšném představení traileru na E3 zahrát karaoke. Upřímně, pár dní po představení na E3 následovaly nejlepší dny mého života. Když jsem byl doma, nadšeně jsem řekl své manželce, jak to bylo skvělé, a ona vklidu odpověděla „Opravdu? To je dobře.“ (smích). Opravdu jsem si ale přál, aby tam byla se mnou.

Kazuki Muraoka (sound director) a já jsme šli shlédnout film „Zachraňte vojína Ryana“, ale přišel nám příliš dlouhý, tak jsme se rozhodli zhlédnout film „Střelci na útěku“ promítaný jinde. Oba dva jsme si oblíbili hudbu z tohoto filmu. Po zhlédnutí jsem řekl Muraokovi „Tohle je chlap pro MGS2“ (Harry Gregson-Williams). Líbilo se mi, jak moderně použil bicích nástrojů.

Muraoka dal Williamsovi hodně omezený popis toho, jaké emoce by skladby pro hru měly vyjdřovat, krátké popisy jako "plíživé", "hrdinské" nebo "vzrušující akce", protože kdybychom mu dali příliš specifické instrukce, tak by to už nebyla jeho hudba, a my jsme chtěli Harryho hudbu takovou, jak ji dělá vždycky. Další důvod, proč toho Muraoka Willamsovi příliš neřekl, byla velká jazyková bariéra mezi nimi.

Dabing japonské verze se natáčel od 24.února 2000 do 13.července 2001.
Dabing anglické verze se natáčel v Los Angeles od 9.července 2001 do 20.července 2001.

Po teroristickém útoku 11.září 2001 jsme považovali za nezbytné hru rychle upravit a vystřihnout jisté scény. Hlavně jsme museli odstranit jednu z posledních cut-scén, ve které Arsenal Gear naráží do Manhattanu.

V americké verzi je skryto méně bonusů, než jsem původně chtěl, protože byl kratší čas na vývoj. Ale dobrá zpráva je, že jsem byl schopný přidat spoustu bonusů do japonské verze. Hledejte, trpělivost přináší růže.


Infiltrace Big Shellu

„Big Shell byl postaven, aby zminimalizoval následky ropné havárie, je ale obsazen ozbrojenou organizací.“ To se nám zdálo trochu nudné, tak jsme do příběhu přidali prezidenta USA, který byl teroristy unesen jako rukojmí, když tam byl na inspekci. Když jsem o tomhle přemýšlel poprvé, chtěl jsem prezidenta zabít už brzo na začátku příběhu, aby se stalo něco, co by hráč nečekal.

Před vlastním vývojem lokací do hry jsme tyto lokace postavili z Lega a pak jsme použili malou kameru pro pocit pohledu z první osoby.

Jméno „Big Shell“ („Velká mušle“) jsme použili, protože plošina skrývá skutečnou stavbu pod ním - Arsenal Gear. Je to narážka na tvar Arsenal Gearu, který vypadá jako obří želva s velkou ulitou. Původně se Big Shell jmenoval „Big Blue Apple“.

Když jsem uvažoval nad příběhem a postavami, vzpomněl jsem si na novely Sherlocka Holmese. Tyto knihy jsou psané v první osobě, ale vypravěč není hlavní hrdina Sherlock Holmes, ale Watson - doprovázející postava. Tady jsem se inspiroval pro MGS2 - nepoužít k vysvětlování příběhu hlavní postavu, ale nějakou doprovázející.
Po tomto rozhodnutí jsem nechtěl udělat postavu podobnou Solid Snakovi. Tak jsem přišel s nápadem udělat úplný protiklad Solida Snaka - pomalá a tichá postava. Příběh je tak vyprávěn touto novou postavou, která sice je hlavní postavou této hry, ale hlavní postavou příběhu zůstává Solid Snake. Není pochyb, že Solid Snake není tentokrát vypravěčem příběhu, ale stále je to hlavní postava MGS2.

Když před 14-ti lety vyšel první Metal Gear, Snake byl začátečník, potřeboval rady a podporu přes vysílačku nebo v MGS přes Codec. Ale teď se Snake stal hrdinou a profesionálem, tak nepotřebuje žádné rady ani pokyny od nikoho během svých misí, ale pro hráče tu Codec zůstal k dispozici. Vytvoření nové postavy – Raidena - vyřešilo spoustu problémů a toto je jeden z nich. Raiden je zase jenom zelenáč, takže jeho výcviku a zlepšování technik boje se účastní i hráč. To byl jeden z důvodů vytvoření Raidena.

Velmi se mi líbil film „Terminátor 2“. Film měl velmi dobrý začátek příběhu, protože na první pohled jsme netušili, zda je tentokrát hlavní hrdina dobrý nebo zlý. Když se v příběhu objevil, domnívali jsme se, že je to ten záporák z prvního dílu. Diváci byli oklamáni, aniž by se dělo něco, co by je k tomu vedlo. Vzpomínám si, že jsem byl velmi překvapen, když události odhalily jeho skutečnou identitu.
Chtěl jsem vytvořit podobné překvapení pro hráče MGS2. Chtěl jsem v Plant epizodě vnuknout hráčům pochyby o hlavní postavě bez použití čehokoli, co by je k těmto pochybám vedlo. Jinými slovy jsem nechtěl, aby hra mátla hráče trikem, ale aby hráč mátl sám sebe. To byl další z důvodů vytvoření Raidena.

Hráč je překvapen novou postavou jménem Pliskin. Záhadná a zajímavá postava, která vypadá a mluví stejně jako Snake. Ale protože je hráč zmaten, neboť domýšlí předčasně, pochybuje, zda-li ten chlápek je Snake nebo ne. Hráč si není do chvíle odhalení vůbec jist. Je to Snake?

Mezi vývojářským týmem to bylo půl na půl. Někteří mysleli, že Raiden je dobrý nápad, jiní se ho naopak obávali a chtěli by hrát spíš za Solida Snaka.

Opravdu jsem se nebál, že hráči nebudou nadšeni z nového hlavního hrdiny. Když děláte pokračování, musíte naplnit očekávání fanoušků, ale zároveň někdy vymyslet něco, co bude naprosto proti jejich očekávání - zvrat v příběhu, který vážně nečekali. Toto je můj Metal Gear, jestli má být pohřben, udělám to sám a svým vlastním způsobem.

Vampův nůž se houpe po jeho ruce jako nějaký živý had a seká vojáka na několika místech. Stříká z něj krev a odhazuje M4 na zem.

Zde Raiden zamíří svou zbraň na Vampa. Pokud Raiden dosud nemá pistoli, uchopí M4, kterou před ním odhodil neznámý muž na zem.

Vamp: „Strange smell...“ („Zvláštní zápach...“)
S velkým překvapením Vamp lehce odkročí od tohoto muže. Jeho pach mu totiž připomíná Soliduse. Ale jelikož to nemůže být Solidus, dospěje k jinému závěru. Uvědomí si, že je to nenáviděný rival Dead Cellu, Solid Snake.

Pliskin: „Shoot him! What are you waiting for!“ („Zastřel ho! Na co čekáš?!“)
Vamp udělá pár baletních otoček, přičemž nemůže být zraněn. V tom mu zavolá Fortune a on přestane tancovat. Vampova vysílačka je uvnitř jeho ucha.

Vamp: „But wait till I tell you what I found... („Ale počkej, až ti řeknu, na co jsem narazil...“)
Odkazuje na objevení Solida Snaka.

Pliskin: „My name is…“ („Jmenuji se...“)
Snake chce říct své jméno, ale zarazí se, začne přemýšlet a představí se raději pod falešným jménem. Po dokončení hry Snake jako bonus řekne ještě navíc „My name is S...“.

Muž si sundává jednou rukou z hlavy kuklu a odhaluje svou tvář. Je to první chvíle, kdy Pliskin odhaluje svou tvář a je vidět, že je neoholený, neostříhaný, rozcuchaný a vypadá jako starý 50-tiletý muž. Nemá na hlavě bandanu. Velice se ale podobá Liquidovi z přechozího dílu.

Všimněte si, jak se vám Raiden snaží dostat pod kůži pohledem jeho očí.

Raiden: „How did you get in?“ (“Jak ses sem dostal?“)
Pliskin: „Fast rope decent from a Navy chopper...“ (“Rychlý seskok po laně z vrtulníku...“)
Pliskin zatím nemá v úmyslu dát najevo své skutečné záměry. Zatím stále pozoruje a vyhodnocuje situaci.
Všimněte si brouka, který se vyplazí z Pliskinova vybavení. Je to stejný druh brouka, na kterého Raiden narazil na začátku infiltrace Big Shellu. Raiden brouka pozoruje a považuje Pliskinovy odpovědi za podezřelé.

Raiden: „Have I seen you before?“ (“Neviděli jsme se už někdy?“)
Kouká na Pliskina zaraženě, protože jeho tvář vypadá jako tvář Solida nebo Soliduse.

Pliskin: „That suit, are you FOX-HOUND??“ (“Ta výzbroj…FOXHOUND?“)
Raiden: „That's right.“ (“Správně“)
Pliskin poznává Sneaking Suit a ptá se Raidena, jestli je z FOXHOUND. Raidenovi nezbývá nic jiného, než to přiznat.

Pliskin: „Any field experience?“ (“Nějaké skutečné vojenské zkušenosti?“)
Raiden: „No -- not really.“ (“Ne... žádné...“)
To je ale lež.

Pliskin: „VR, huh?“ (“VR trénink, jo?“)
Pliskin je zklamaný a odrazený, když slyší Raidenův rejstřík bojových zkušeností. Raiden se ale stále snaží bránit, ale Pliskin se zkrátka nedá přesvědčit o přednostech virtuálního tréninku, protože prožil opravdu hodně skutečných bitev.


Bomb Disposal: Harrier-2 Battle

Po zneškodnění všech bomb se Raiden zaměří na záchranu prezidenta. Při odchodu z Heliportu se setkává s novým typem Ninjy. Silueta Ninjy je stejná jako silueta toho z předchozího dílu. Na scénu se dostává skokem do boku až nápadně podobným skoku Olgy, který udělala, když ji Raiden poprvé potkal. Příchod Ninjy je zobrazen podobně jako v předchozím díle v souladu s S3 Plánem. Znalejší hráči přemýšlí, jestli je to ten stejný Ninja z prvního dílu, při pozorném sledování jsou však vidět rozdíly v exoskeletonu. Ten není určen vyloženě pro ženskou postavu, ale hodí se k oběma pohlavím.

Chtěl jsem vymyslet dobrou roli pro Shiozawu Kaneta (v MGS dabér Ninjy), ale nebyl nikdo, komu bych mohl propůjčit jeho hlas, tak jsem vytvořil opět Ninju.

Raiden míří svou zbraň na vetřelce - Ninju - a ten odpovídá tasením meče. Ale Ninja nepřechází do protiútočného postoje. Namísto toho přechází do obranného postoje, aby Raidenovi naznačil, že není nepřítelem.

Protože Ninja nevykazuje absolutně žádné nebezpečí vůči Raidenovi, Raiden také mírní obranu. Ninja schovává svůj meč a Raiden ho následuje bez jakékoliv otázky. Obraz ztmaví místo toho, aby sledoval jejich chůzi po schodech, aby se zbytečně neztrácel čas bezvýznamným záběrem.

Ames: „I understand now. Ocelot --“ (“Už chápu. Ocelote --“)
Snaží se říct, že Ocelot je agentem Patriotů, ale smrt ho předběhla.

Ninja skáče ze stropu a hrozí mečem Ocelotovi, aby pomohl Raidenovi. Ninjův meč je namířen na levou ruku Ocelota, ale Ocelot uhne, dřív než mu ji stihne Ninja useknout.

Snake: „Stop impersonating him!“ (“Přestaň ho napodobovat!“)
Tohle Snake řekne Solidusovi poté, co se mu podívá do tváře. Snake tím myslí, ať Solidus přestane napodobovat Big Bosse.

Když jsem pracoval na Solidusovi, nechěl jsem z něj udělat absolutního záporáka, vymyslel jsem proto organizaci zvanou „The Patriots“, kteří v pozadí vše ovládají a proti kterým Solidus bojuje.

Snake: „We're not tool of the government...or anyone else. Fighting was the only thing...the only thing I was good at. But...at least...I've always fought for I've believed in.“ (“Nejsme nástroje vlády...ani nikoho jiného. Boj byla jediná věc...ta jediná věc, ve které jsem byl kdy dobrý. Ale...aspoň...jsem vždy bojoval za to, v co jsem věřil.“)
To jsou poslední slova Gray Foxe - Ninjy z předchozího dílu. Tentokrát to Snake říká Raidenovi.

Raiden: „It's Metal Gear!? It's already active!“ (“To je Metal Gear!? Už je aktivován!“)
Hráč i Raiden si myslí, že jde o nový typ Metal Gear RAYe, ve skutečnosti je to ale stejný RAY, který kdysi Ocelot ukradl z U.S.S Discovery.


Shell 2 - Vamp Sniper Battle

Ve scéně, kdy jde Snake pro zraněnou Emmu, mohl původně hráč Snaka zastřelit. V tom případě nastal Game Over. To bylo ale z finální verze hry nakonec vyškrtnuto.


Shell 1 Computer Room

Asi před deseti minutami Snake nesl zraněnou Emmu kolem poklopu k žebříku ve Strut E. Jsou tam po Emmě stopy od krve.

Když Olga sekne Raidena mečem, jeho tělo začne jiskřit, protože nanostroje v něm začínají pracovat. Raiden je jejich příčinou přinucen upadnout do bezvědomí.


Metal Gear RAY Battle - Ending

Solidus Snake vstříkne Raidenovi do krku sérum pravdy. Můžete zaslechnout jakési „pshu“ :-D. Poté Raiden ztrácí vědomí.

Fortune: „You know he doesn't know anything.“ („Víš, že nic víc neví...“)
Solidus: „It's not him I want the answers from.“ („On není ten, od koho chci odpovědi.“)
Solidus tím myslí, že chce vytáhnout některé informace z nanostrojů v Raidenově mozku.

Ocelot míří samopal RAYe na Soliduse. Solidus odhazuje P90 a připravuje si dva meče k odklonění palby. Jedna z odražených nábojnic trefuje Snakova pouta. To je ale náhoda!

Liquid: „Brothers!!“ („Bratři“)
Snake: „Liquid!!“ („Liquide!!“)
Snakův hlas je podivně šťastný.

Celý Arsenal Gear naráží na ostov Manhattan, zastavuje se až před Federální halou.

Snake: „I know you didn't have much in terms of choices this time.“ ("Je fakt, ze tentokrát sis mockrát vybrat nemohl.")
To odkazuje na skutečnost, že v MGS2 si nemůžete vybrat mezi dvěma různými konci jako tomu bylo v MGS1.



Anketa

Jste spokojeni s délkou MGS: Ground Zeroes?

  • Rozhodně ano!
    18.03%
  • Díky znovuhratelnosti spíše ano
    30.48%
  • Spíše ne
    15.33%
  • Rozhodně ne, je to demo
    36.16%

Celkem 15870 hlasů | Staré ankety
Již jste hlasoval/a


Přispějte prosím na webhosting!


Informace a další formy podpory


Přidejte si nás na Facebooku

Hideout na Facebooku




Design by Fineway Studios | HTML & CSS by RaĎim | PHP by snakeeater
Copyright 2004-2007 Metal Gear Hideout